Stanovisko UčPS ku otázkam posudzovania konfliktu záujmov podľa § 20 ods. 1 a 2 Zákona o športe v spojení s posudzovaním oprávnenosti použitia príspevku uznanému športu
Registračný a prestupový poriadok SFZ - úplné platné znenie od 02.06.2020
ADMINISTRATÍVNOPRÁVNE NÁSLEDKY PROTIPRÁVNEHO KONANIA PRÍSLUŠNÍKA POLICAJNÉHO ZBORU NA ÚSEKU OCHRANY UTAJOVANÝCH SKUTOČNOSTÍMagOff
Príspevok analyzuje protiprávne konanie, ktorého sa môže dopustiť príslušník Policajného zboru, ak poruší predpisy o ochrane utajovaných skutočností. Prináša postupy príslušných orgánov realizujúcich disciplinárne konanie voči príslušníkovi Policajného zboru, charakterizuje právne následky, ktoré môžu byť vyvodené voči príslušníkovi Policajného zboru porušujúcemu predpisy o ochrane utajovaných skutočností.
AKO NAFORMULOVAŤ SKUTKOVÚ VETUMagOff
Diskusná relácia: Aké je postavenie športu v slovenskej spoločnosti?
Učená právnická spoločnosť, futbalnet.tv a platforma Šport pre Slovensko pripravili ďalšiu diskusiu tentokrát na tému "Aké je postavenie športu v slovenskej spoločnosti?".
Diskusná relácia bude zverejnená v nedeľu 31. mája 2020.
Moderátor diskusie - Martin Čánik.
ŠKRIEKAJÚCE STRAKY, ČI BYSTRÍ SOKOLÍCI?
Stanovisko k možnosti využívania dobrovoľníckej činnosti športovými organizáciami/klubmi II.
V rámci odbornej diskusie k téme dobrovoľníctva vyvstala otázka, ktorej zodpovedanie je podstatné pre využívanie dobrovoľníckej činnosti pri športovej činnosti, ktorú vykonávajú športové organizácie/kluby s právnou formou niektorej z obchodných spoločností.
Stanovisko k možnosti využívania dobrovoľníckej činnosti športovými organizáciami/klubmi
O NOVÝCH SPOTREBITEĽSKÝCH SMERNICIACH A ICH DOPADE NA SLOVENSKÚ PRÁVNU ÚPRAVU OCHRANY SPOTREBITEĽAMagOff
V prvej polovici tohto kalendárneho roka prijali európske normotvorné orgány dve nové spotrebiteľské smernice – jedna z nich sa týka zmlúv o poskytovaní digitálneho obsahu a digitálnych služieb a druhá zmlúv o predaji tovaru. Na transpozíciu smerníc majú členské štáty Európskej únie dva roky. Príspevok pojednáva o podstate a cieľoch oboch smerníc, ako aj o tom, aký dopad budú mať na doterajšiu slovenskú úpravu právnej ochrany spotrebiteľa.
AUTOMATIZÁCIA SPOLOČNOSTI – AUTOMATIZOVANÉ ROZHODOVANIE VRÁTANE PROFILOVANIA V EÚMagOff
Profilovanie a automatizované rozhodovanie sa používa v rastúcom počte sektorov, súkromných aj verejných. Bankovníctvo a financie, zdravotná starostlivosť, zdaňovanie, poistenie, marketing a reklama sú len niekoľkými príkladmi oblastí, v ktorých sa profilovanie vykonáva pravidelnejšie na podporu rozhodovania. Technologický progres, vývoj umelej inteligencie a strojového učenia značne uľahčujú vytváranie profilov a prijímanie automatizovaných rozhodnutí s potenciálom výrazne ovplyvniť práva a povinnosti dotknutých osôb. Ľahko dostupné osobné údaje na internete a zo zariadení internetu vecí, schopnosť nájsť prepojenia medzi nimi a vytvárať korelácie dokáže umožniť analýzu a predvídanie určitých aspektov osobnosti jednotlivca alebo jeho správania. Síce profilovanie a automatizované rozhodovanie majú veľa komerčných využití, nesmieme zabudnúť na riziká spojené s nimi. Na jednej strane môžu byť prospešné pre vzdelávanie, dopravu, zdravotnú starostlivosť, na lepšie segmentovanie trhov a prispôsobenie služieb a výrobkov tak, aby boli v súlade s individuálnymi potrebami. Na druhej strane však automatizované rozhodovanie a profilovanie môže zachovávať už existujúce stereotypy a ďalšie formy sociálnej segregácie, môže ohroziť slobodu dotknutej osoby na výber určitých produktov alebo služieb, v krajných prípadoch dokonca môže viesť k neodôvodnenej diskriminácii. Automatizované rozhodovanie a profilovanie tak predstavujú značné riziká a môžu ohrozovať práva jednotlivcov, ktoré si vyžadujú primerané záruky.