Vážení prokurátori a právni čakatelia prokuratúry,
portál Učenej právnickej spoločnosti (UčPS) pracuje akoflexibilná databáza informácií riadených s využitím originálnej štruktúry kategórií a popisných dát (tematické oblasti, právne inštitúty/témy, kľúčové slová), ktoré ku každej stránke portáludefinuje editor s právnickým vzdelaním.
Do tejto časti statusového menu portálu, ktorá je tvorená prokurátormi, na základe ich praktických skúsenosti z každodennej práce s počítačom a internetom, sú nasmerované informácie z databázy portálu určené pre prokurátorov a právnych čakateľov prokuratúry z týchto oblastí:
- odborný výkon prokurátorskej praxe (právne predpisy s komentármi, interné predpisy, stanoviská, judikatúra, odborné články, publikácie a pod.)
- príprava a vzdelávanie prokurátorov a právnych čakateľov prokuratúry
- statusové predpisy a informácie:
- k povolaniu (prokurátor a právny čakateľ prokuratúry, prokurátorska rada, Rada prokurátorov)
- o inštitúciach (Prokuratúra SR, Eurojust, EJN) a ich medzinárodných vzťahoch - ďalšie informácie užitočné pre pracovný i súkromnýživot prokurátorov a právnych čakateľov prokuratúry
Na tejto stránke nižšie je zobrazený blogový výpis/zoznamstránok portálu definovaný ako obsah relevantný pre prokurátorova právnych čakateľov prokuratúry. Ponúknutý obsah (blogový výpis) je možné podľa potreby filtrovaťpomocou kritériírozšíreného vyhľadávania, ktorého výsledky je možné postupnespresňovať na optimálny/prijateľný počet výsledkov.
Spravodlivosť, Súdnictvo a Prokuratúra v Programovom vyhlásení Vlády SR na roky 2012 - 2014
Vláda Slovenskej republiky na svojom 4. zasadnutí schválila Programové vyhlásenie vlády na roky 2012 až 2016. Programové vyhlásenie vlády je rozdelené do siedmich oblastí.
V programovom vyhlásení Vlády Slovenskej republiky je okrem iného jasne zadefinované ďalšie smerovanie vývoja Súdnictva a Prokuratúry SR, ktoré je možné tak z pohľadu sudcov, prokurátorov ako aj občanov SR vnímať pozitívne.
Dôležité však bude, aby rozumné tézy boli premietnuté do praxe v podobe fungujúcich inštitútov i primeraných kontrolných mechanizmov.
Mlčanie ako právny úkon - hrdosť alebo potupa zákonodarcu?
Práca Prokuratúry SR v roku 2011 v číslach

V roku 2011 prokurátori v trestnej oblasti vybavili spolu 199 981 vecí.
Priemerný počet podaných obžalôb za sledované obdobie na prokurátora je 39.
V netrestnej oblasti vybavili prokurátori celkom 18 389 vecí.
Siedmi prokurátori medzinárodného odboru Generálnej prokuratúry Slovenskej republiky realizovali spolu 1 984 trestných vecí, to je približne 283 vecí na jedného prokurátora.
Organizačný a kontrolný odbor podal 11 dovolaní, vybavil 135 podnetov na zrušenie právoplatných rozhodnutí v prípravnom konaní, 78 žalôb, v ktorých prokurátori podávali vyjadrenia súdom a zastupovali prokuratúru v konaní pred súdom, vybavil 103 podnetov vo veci žiadostí o náhradu škody, vybavili 256 žiadostí o sprístupnenie informácie, 304 podnetov na preskúmanie postupu prokurátorov, 364 trestných oznámení na sudcov a prokurátorov.
Register trestov vybavil 825 493 žiadostí.
Zákon č. 549/2011 Z.z. o uznávaní a výkone rozhodnutí, ktorými sa ukladá trestná sankcia spojená s odňatím slobody v Európskej únii
Zákon č. 533/2011 Z.z. o uznávaní a výkone rozhodnutí, ktorými sa ukladá trestná sankcia nespojená s odňatím slobody alebo probačné opatrenie na účely dohľadu v Európskej únií
TEORETICKO-PRAKTICKÉ ROZMERY DELIKTUÁLNEHO PRÁVA ALEBO VNÍMANIE PRIESTUPKOV V NIEKTORÝCH KRAJINÁCH EURÓPYMagOff
K možnosti refundácie nákladov policajného zásahu pri športových podujatiach: švajčiarske riešenie
PRAVÁ VERZUS NEPRAVÁ TRESTNÁ ZODPOVEDNOSŤ PRÁVNICKÝCH OSÔBMagOff
POSTAVENIE ÚRADU VEREJNEJ ŽALOBY VO FRANCÚZSKOM PRÁVNOM PORIADKUMagOff
Úvaha de lege ferenda: množina činností športového klubu je podnikaním, alebo obsolentná zákonná požiadavka zákonodarcu
Autor sa v príspevku snaží jasne preukázať, že legislatívna podmienka založenia športového klubu hovoriaca o tom, že tento musí byť založený za účelom iným ako podnikanie, nie je správna. Charakteristika a typizovaná systematika jednotlivých každodenných a opakujúcich sa činností športového klubu jasne napĺňa obsahové náležitosti inštitútu podnikania, a to dokonca v súlade so zákonom č. 513/1991 Z.z Obchodným zákonníkom. Prirodzene, netreba tu pojem či definíciu podnikania chápať v klasickom (iba ekonomickom) význame, ale možno s väčšou citlivosťou športovej oblasti vlastnou a toľkokrát deklarovanou. Pod prizmou uvedeného, korelácia uvedených a rozobratých činností via facti neguje spomenutú zákonnú požiadavku a posúva ju do roviny obsolentných.
Novela zákona o priestupkoch v kontexte zrušenia poslaneckej imunity a neexistujúcej "imunity" prokurátorov a sudcov.
Národná rada Slovenskej republiky schválila novelu zákona o priestupkoch, na základe ktorej sa s účinnosťou od 1.marca 2012 ruší priestupková imunita poslancov a iných subjektov.
Model korporátnej kultúry ako perspektívny model riešenia trestnoprávnej zodpovednosti právnických osôb
Cieľom tohto príspevku je opätovné podnietenie diskusie o inštitúte trestnoprávnej zodpovednosti právnických osôb, nakoľko jeho súčasná právna úprava je veľkou časťou právnej obce vnímaná ako nevyhovujúca. Pritom súčasný stav v spoločnosti svedčí o tom, že precízna úprava tohto inštitútu je viac ako potrebná.