FAQ - koronavírus
UPOZORNENIE k používaniu odpovedí a právnych vzorov vytvorených UčPS a jej spolupracovníkmi:
Učená právnická spoločnosť – občianske združenie (ďalej len „UčPS”) prostredníctvom svojho webového sídla www.ucps.sk, predovšetkým v sekcii (i) „Implementácia Zákona o športe” a v časti (ii) „FaQ“ (otázky a odpovede) poskytuje verejné prístupnú internetovú platformu, kde členovia pracovnej skupiny, ktorá vytvorila návrh a napomáha implementácii zákona č. 440/2015 Z.z. o športe (ďalej aj „zákon o športe“) do praxe ale aj ďalší odborníci, prezentujú svoje osobné, alebo kolektívne odborné a vedecké názory predovšetkým k otázkam a problémom získaným na pracovných stretnutiach so zástupcami športových zväzov a ich členov alebo zaslaným širokou športovou verejnosťou. Cieľom je spoločné hľadanie, formulovanie a zdieľanie odpovedí a právnych riešení všeobecnej povahy.
Prezentované stanoviská sú odborným názorom členov pracovnej skupiny a nemusia byť vo vecnom, obsahovom, teoretickom alebo právnom súlade so stanoviskami a názormi poskytnutými inými osobami.
UčPS ako združenie združujúce právnikov viacerých právnických povolaní spolupracujúce s externými odborníkmi v oblasti športu a práva, neposkytuje komerčné právne služby, ale vytvára priestor pre zhromaždenie, zdieľanie, diskutovanie a rozvíjanie rozmanitých odborných a vedeckých právnych názorov a stanovísk.
Členovia pracovnej skupiny neumožňujú používať nimi zverejnené stanoviská na komerčné účely alebo namiesto komerčných právnych služieb. Ide výlučne o nezávislé odborné a vedecké názory, ktorých cieľom je podporiť znalostný manažment slovenskej spoločnosti nielen v oblasti športu.
Vzory právnych dokumentov zverejnené v sekcii „Implementácia zákona o športe“ - vzory dokumentov sú vytvorené ako formuláre preto v zverejnenej podobe nespĺňajú minimálne náležitosti Zákona o športe. Zmluvy, stanovy či iné vzory právnych dokumentov je potrebné podrobne dopracovať v závislosti od potrieb konkrétnych zmluvných strán, resp. členov športových organizácií, a splniť tak všetky podstatné náležitosti jednotlivých právnych dokumentov vyžadované zákonom o športe.
Status profesionálnych športovcov v SR po novele zákona o športe účinnej od 1.2.2020
FAQ - voľby/športové organizácie
UPOZORNENIE k používaniu odpovedí a právnych vzorov vytvorených UčPS a jej spolupracovníkmi:
Učená právnická spoločnosť – občianske združenie (ďalej len „UčPS”) prostredníctvom svojho webového sídla www.ucps.sk, predovšetkým v sekcii (i) „Implementácia Zákona o športe” a v časti (ii) „FaQ“ (otázky a odpovede) poskytuje verejné prístupnú internetovú platformu, kde členovia pracovnej skupiny, ktorá vytvorila návrh a napomáha implementácii zákona č. 440/2015 Z.z. o športe (ďalej aj „zákon o športe“) do praxe ale aj ďalší odborníci, prezentujú svoje osobné, alebo kolektívne odborné a vedecké názory predovšetkým k otázkam a problémom získaným na pracovných stretnutiach so zástupcami športových zväzov a ich členov alebo zaslaným širokou športovou verejnosťou. Cieľom je spoločné hľadanie, formulovanie a zdieľanie odpovedí a právnych riešení všeobecnej povahy.
Prezentované stanoviská sú odborným názorom členov pracovnej skupiny a nemusia byť vo vecnom, obsahovom, teoretickom alebo právnom súlade so stanoviskami a názormi poskytnutými inými osobami.
UčPS ako združenie združujúce právnikov viacerých právnických povolaní spolupracujúce s externými odborníkmi v oblasti športu a práva, neposkytuje komerčné právne služby, ale vytvára priestor pre zhromaždenie, zdieľanie, diskutovanie a rozvíjanie rozmanitých odborných a vedeckých právnych názorov a stanovísk.
Členovia pracovnej skupiny neumožňujú používať nimi zverejnené stanoviská na komerčné účely alebo namiesto komerčných právnych služieb. Ide výlučne o nezávislé odborné a vedecké názory, ktorých cieľom je podporiť znalostný manažment slovenskej spoločnosti nielen v oblasti športu.
Vzory právnych dokumentov zverejnené v sekcii „Implementácia zákona o športe“ - vzory dokumentov sú vytvorené ako formuláre preto v zverejnenej podobe nespĺňajú minimálne náležitosti Zákona o športe. Zmluvy, stanovy či iné vzory právnych dokumentov je potrebné podrobne dopracovať v závislosti od potrieb konkrétnych zmluvných strán, resp. členov športových organizácií, a splniť tak všetky podstatné náležitosti jednotlivých právnych dokumentov vyžadované zákonom o športe.
Volebný poriadok SFZ (úplné znenie účinné od 28.2.2020)
Stanovy SFZ - úplné znenie (schválené konferenciou SFZ v Senci dňa 28.02.2020)
Voľby do NR SR 2020 (I.) - Vládny odpočet naznačuje, že súčasné smerovanie športu treba korigovať
„Na prvý pohľad vyzerá programové vyhlásenie v oblasti športu skutočne dobre, spokojnosť s ním vyjadrujú aj viacerí predstavitelia športovej obce. Napokon, obsahuje výraznú väčšinu pracovného dokumentu, ktorý počas tvorby PVV prezentovali členovia pracovnej skupiny, ktorá pripravila zákon o športe, posilnenej o ich predchodcov z projektu Viktória,“ písal som v denníku Šport 15. apríla 2016, a vysoké očakávania naznačoval aj titulok článku Taký športový program tu ešte nebol. Nebol som s týmito očakávaniami sám, podobne sa vyjadrovali pred štyrmi rokmi viacerí vrcholní predstavitelia športovej obce.
SFZ a profesionálni športovci: dlhoročná znalosť, skúsenosť a odbornosť členov UčPS a súčasne členov SFZ sa prejavuje (aj) v riadení SFZ ako aj v legislatívnych opatreniach v športe, ktorých sme súčasťou.
Kto v skutočnosti "kope" za profesionálnych športovcov v slovenskej spoločnosti, či v slovenskom futbale? Sú to výlučne hráčske organizácie, alebo sú to aj iné osoby? Aké odborné publikačné výstupy a aktivity zabezpečila Učená právnická spoločnosť, Slovenský futbalový zväz a ďalší priatelia a odborníci v posledných piatich rokoch so zameraním na profesionálny šport, prípadne na zlepšovanie postavenia profesionálnych športovcov?
Tlačová správa k novele zákona o športe

dňa 10.12.2019 sa Učená právnická spoločnosť, o. z. (ďalej len „UčPS“) obrátila písomnou žiadosťou na pani prezidentku Slovenskej republiky, aby vo vzťahu k novele zákona o športe (parlamentná tlač 1716) zvážila využitie svojej kompetencie podľa článku 87 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky a vrátila predmetnú novelu zákona o športe s pripomienkami Národnej rade Slovenskej republiky na jej opätovné prerokovanie.
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 1/2014 Z. z. o organizovaní verejných športových podujatí s dôvodovou správou
Sedemdesiat miliónov eur pre SOŠV v rozpore so zákonmi ?
Cenou za regionálnu športovú infraštruktúru má byť porušenie zákonov podpredsedom vlády
70 miliónov eur by mal dostať Slovenský olympijský a športový výbor v najbližších dvoch rokoch na rozvoj regionálnej športovej infraštruktúry. Tak znie podstata projektu podpredsedu vlády Richarda Rašiho, v podstate chvályhodná ambícia, ale... – aby šéf SOŠV Anton Siekel uspel, stačí iba porušiť a obísť niekoľko zákonov a zo zásadných pripomienok generálnej prokuratúry a ministerstva financií urobiť zdrap papiera. Niekoľko otázok o podivnom obchádzaní zákonov sme položili zainteresovaným rezortom a GP.
Prinášame Vám odpovede GP získané cez tlačové oddelenie GP SR.
SUMARIZÁCIA USTANOVENÍ Zákona o športe z roku 2016 súvisiacich s informačným systémom športu
Prinášame Vám SUMARIZÁCIU ustanovení Zákona o športe z roku 2016 súvisiacich s informačným systémom športu, ktorá bola využitá ako podklad k okrúhlemu stolu k téme "Informačný systém športu", ktorý v Klube pod lampou zorganizovala UčPS dňa 4.11.2019.
Dôležitou časťou zákona o športe je zavedenie a vytvorenie Informačného systému slovenského športu (ďalej aj “ISŠ”).
Cieľom tejto časti zákona je vytvoriť zákonný rámec pre fungovanie centralizovanej elektronickej evidencie údajov o fyzických a právnických osobách v športe, ktorá bude športovej samospráve slúžiť ako jedinečný nástroj na efektívnu koordináciu športu a športovej činnosti a zároveň umožní efektívnu kontrolu procesov poskytovania verejných prostriedkov, ktoré orgány verejnej správy a nimi zriadené organizácie poskytujú na podporu a rozvoj športu na Slovensku.
Všeobecná časť DôVODOVEJ SPRÁVY k návrhu ZÁKONA o ŠPORTE - k INFORMAČNÉMU SYSTÉMU ŠPORTU (z roku 2015)
V súvislosti s diskusným stolom na tému "Informačný systém športu", ktorý v "Klube pod lampou" dňa 4. novembra 2019 organizovala UčPS sme "oprášili" časť obsahu všeobecnej časti dôvodovej správy k návrhu zákona o športe z roku 2015, ktorá sa týkala IS športu.
V tejto časti dôvodovej správy bol publikovaný schválený zámer zákonodarcu, čo sa týka budovania IS športu, jeho poslania a cieľov, ktoré mal pre slovenskú spoločnosť plniť. Na základe faktov o dnešnom stave IS športu sa to však javí tak, že tento legislatívny materiál si noví správcovia vecí verejných pre oblasť športu po schválení zákona o športe, resp. po voľbách konaných v roku 2016, už neprečítali, lebo realita budovania IS športu počas posledných 4 rokov bola diametrálne odlišná.
Slováci vedia napísať pekné i veľmi hodnotné odborne zvládnuté programové, koncepčné či strategické dokumenty. Ich dôsledné napĺňanie v reálnom živote, dodržiavanie zákona a dlhodobý postup týchto dokumentov zo strany samotného štátu a jeho orgánov je však základným problémom dobrej správy vecí verejných na Slovensku.
Ako potom môžme očakávať, či vyžadovať dodržiavanie právneho poriadku a akceptovanie koncepčných zmien zo strany občanov a právnických osôb, ak im v tom nie je príkladom už ani samotný štát ?
Na Slovensku potrebujeme zásadnú kvalitatívnu zmenu v prístupe k správe veci verejných, k dodržiavaniu zákona a vyžadovaniu jeho dodržiavania zo strany samotného štátu, jeho funkcionárov ale aj iných verejných autorít !