Prekladač / Translator
  • enfrplitdehurusk
    Nástroj na preklad stránky do iného jazyka pomocou aplikácie Google Translator

Stály súd/tribunál pre šport ako návrh moderného riešenia sporov v športe

Rozhodovanie sporov v športe, ktorý disponuje svojou jasnou špecifickosťou si vyžaduje špecifickú úpravu. Otázku, či je správne, aby spory vznikajúce so športových vzťahov prejednávalo a rozhodovalo všeobecné civilné súdnictvo alebo naopak, aby tieto spory prejednával iný špeciálny orgán je potrebné zodpovedať jasným spôsobom. Ak bude odpoveď produkovať jednoznačné závery, je potrebné následne zareagovať aj legislatívnou aktivitou a navrhnúť pozitívnoprávne riešenie celej situácie. Uvedené znamená, že problematika riešenia sporov v športe by mohla byť moderným spôsobom vyriešená legislatívnou aktivitou v prebiehajúcej príprave návrhu Nového zákona o športe. Práve o jej detailoch, o zámeroch či víziách v nadväznosti na problematiku riešenia sporov v športe má snahu pojednávať predkladaný príspevok.
Čítajte viac...

ZÁKON č. 300/2008 Z.z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (stav k 25.1.2013)

Prinášame Vám úplné znenie zákona č. 300/2008 Z.z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov so zapracovaním poslednej novely zákonom č. 377/2014 Z.z., ktorý nadobudol účinnosť dňom vyhlásenia v Zbierke zákonov SR, t.j. 20. decembra 2014. Zákon  č. 300/2008 Z.z. bol zrušený zákonom č. 440/2015 Z.z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý nadobudol účinnosť 1.1.2016.
Čítajte viac...

Registračný a prestupový poriadok SFZ - platné znenie od 3.2.2016

Prinášame Vám úplné znenie Registračného a prestupového poriadku SFZ (RaPP) schváleného výkonným výborom SFZ dňa 10.2.2015 v Bratislave v znení zmien a doplnkov schválených výkonným výborom SFZ dňa 30.6.2015 a zmien a doplnkov schválených výkonným výborom SFZ dňa 3.2.2016.

V záujme toho, aby futbalové kluby mohli využívať nové zmluvy podľa zákona o športe, osobitne zmluvu o profesionálnom vykonávaní športu, úpravou čl. 24 ods. 6 RaPP. V V 2. lige bola zábezpeka ako podmienka pre uzatváranie týchto zmluv znížená na polovicu (z 20.000 na 10.000 eur) a v nižších súťažiach bola zábezpeka zrušená úplne.   V 1. lige zábezpeka ostáva naďalej zachovaná ako nástroj garancie najvyššej úrovne súťaže. 

Čítajte viac...

Zákon č. 1/2014 Z.z. - OTÁZKY a ODPOVEDE

V rámci implementácie zákona č. 1/2014 Z.z. o organizovaní verejných športových podujatí vyvstali ľuďom z praxe viaceré praktické otázky, na ktoré odpovedajú JUDr. Žaneta Surmajová PhD. a JUDr. Peter Sepeši, ktorí sa podieľali na príprave návrhu zákona.
Čítajte viac...

ŠPORTMagOff 

Z pohľadu spoločnosti sa na „šport“ dá pozrieť ako na vykonávanie dobrovoľnej voľnočasovej pohybovej aktivity ako náhrady za nevyhnutnosť telesne pracovať (šport pre zdravie) alebo ako na vykonávanie telesnej aktivity na takej úrovni majstrovstva, ktorá je atraktívna pre osoby, ktoré sa na tomto vykonávaní nepodieľajú (elitný šport). Cieľom použitia verejných prostriedkov na šport by mala byť maximalizácia pridanej hodnoty, ktorú šport prináša spoločnosti. Táto pridaná hodnota na Slovensku nie je jasne kvantifikovaná. Prevláda vnímanie športu z minulého storočia, to znamená primárne ako boj o medaily na medzinárodnej scéne. Šport ako predpoklad zdravia štát nevníma prioritne, o čom svedčí okrem iného aj vyučovanie telesnej výchovy na školách spôsobom, ktorý nevychováva mladých ľudí k pohybu, nekoordinované financovanie športu pre zdravie mnohými útvarmi štátnej správy a podobne. V elitnom športe napriek čiastočnému pokroku prevláda snaha štátu o riadenie jednotlivých športov, finančné nadhodnocovanie niektorých „tradičných“ športových odvetví (ktoré nezodpovedá ich domácemu a zahraničnému významu), viackoľajné financovanie z toho istého zdroja a pod.

Riešením môže byť presné kvantifikovanie pridanej hodnoty športu pre spoločnosť. Sledovať výstupné ukazovatele, ktorými sú napríklad počet obyvateľov, ktorí športujú pre zdravie, výsledky elitných športovcov s ohľadom na význam, aký majú pre domácu a zahraničnú verejnosť. Prostriedky z verejných zdrojov na centrálnej úrovni zlúčiť do jednej rozpočtovej kapitoly a ustanoviť ich správcu (napríklad Agentúru pre šport) s verejným kontraktom. Starostlivosť o jednotlivé športy prenechať národným športovým zväzom a odstrániť administratívne a legislatívne prekážky pre vykonávanie profesií v športe. Zákonom o športe definovať intervenciu štátu do športu na princípoch rovnosti prístupu a odstránenia informačnej nerovnosti.

Čítajte viac...
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený

Online prenos

Udalosti a podujatia

  • Žiadne udalosti
MailPošlite svoj príspevok

Zaslanie odborného príspevku na zverejnenie na portáli UčPS

Podmienky zverejnenia