Prekladač / Translator
  • enfrplitdehurusk
    Nástroj na preklad stránky do iného jazyka pomocou aplikácie Google Translator
     Pojmy     podpora športu

Pojem: podpora športu

Všetky pojmy
predošlá | 1 | ďalšia

Spoločne sme silnejší

Trs__ko_2Prinášame vám hodnotný autorský príspevok Michala Trška - redaktora vydavateľstva Petit Press a webu sportinak.sk. Príspevok bol inšpirovaný účasťou a diskusiami na konferencii "Šport a médiá 2019", ktorú organizovala Učená právnická spoločnosť 3.- 4. marca 2019 v konferenčných priestoroch hotela x-bionic sphere v Šamoríne.

Zhrnutie konferencie a videozáznamy z konferencie nájdete - TU.

"Vzťah médií a športového prostredia by sa mal zmeniť.
Obe strany by veľmi potrebovali partnerstvo vo vzájomnom win win postavení, aké tu momentálne nie je a obom stranám by veľmi prospelo."

Čítajte viac...

Pozvánka k okrúhlemu stolu - ŠPORTOVÉ POUKAZY

klub_pod_lampouZákon o športe prijatý v roku 2015 priniesol právnu úpravu príspevku na športové poukazy pre deti od 5 do 14 rokov veku, od čoho sa očakávalo zvýšenie záujmu detí o pohyb a získanie zdravých športových návykov.

Uplatnenie športových poukazov malo byť umožnené prostredníctvom informačného systému športu v športových organizáciách (kluboch), školách, školských zariadeniach alebo u iných osôb vtedy, ak za vedenie športovej činnosti zodpovedá tréner aspoň druhého kvalifikačného stupňa. Športové poukazy by zväčšili ponuku aktivít v športe pre všetky deti, zvýšili by atraktívnosť a kvalitu tejto ponuky, záujem o trénerské povolanie a ich uplatnenie pri príprave a výchove mladých ľudí pre spoločnosť.

To celé má však jeden háčik, zákon o športe upravuje zdroj financovania športových poukazov tak, že závisí „od disponibilného objemu prostriedkov štátneho rozpočtu”. Napriek tomu, že Slovenskej republike sa za posledné roky ekonomicky darí, napriek tomu, že súčasná vláda sa k tomu zaviazala v programovom vyhlásení vlády, do dnešného dňa na športové poukazy zo štátneho rozpočtu nebolo vyčlenené ani euro.

VSTUPENKY na toto podujatie si môžete zakúpiť TU (3,- EUR).

Čítajte viac...

Fond na podporu športu – nový inštitút financovania športu?

Vláda Slovenskej republiky vo svojom programovom vyhlásení na roky 2016 - 2020 deklarovala svoj záujem zriadiť verejnoprávny Fond na podporu športu ako komplexný nástroj na centralizáciu zdrojov a kontrolu financovania športu na centrálnej úrovni. K tejto téme vám prinášame nasledujúci príspevok.
Čítajte viac...

Charitatívna reklama - nový nástroj na financovanie všeobecne prospešných aktivít tretieho sektora

CHARITATÍVNA REKLAMA bola schválená Národnou radou SR koncom roku 2017 v rámci novely zákona o dani z príjmov ako nový nástroj na financovanie všeobecne prospešných aktivít v rámci tretieho sektora vrátane športu.

Poskytovateľmi charitatívnej reklamy môžu byť iba združenia, nadácie, neinvestičné fondy a neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby a ich príjem z charitatívnej reklamy je až do 20.000 eur ročne oslobodený od dane, zatiaľ čo u podnikateľa je v plnej výške v nákladoch (po zaplatení).

Príjem z charitatívnej reklamy môže byť použitý výhradne na na účely, ktoré sú predmetom činnosti uvedených právnických osôb, ak predmetom ich činnosti sú: 
"ochrana a podpora zdravia; prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb, podpora a rozvoj športu, poskytovanie sociálnej pomoci, zachovanie kultúrnych hodnôt, podpora vzdelávania, ochrana ľudských práv, ochrana a tvorba životného prostredia, veda a výskum, organizovanie a sprostredkovanie dobrovoľníckej činnosti."

Čítajte viac...

Návrhy, podnety a závery VI. ročníka konferencie “ŠPORT a PRÁVO 2017”

Uc__PS_fair_playPrinášame Vám návrhy, podnety a závery, zhrnuté v rámci VI. ročníka konferencie ŠPORT a PRÁVO 2017, ktorá sa konala v konferenčných priestoroch hotela Aquacity v Poprade v dňoch 12. - 13. októbra 2017.

Zásadná téza, ktorá opakovane rezonovala počas VI. ročníka konferencieŠport a právo 2017”:


“Tvorba vyvážených pravidiel, ich poznanie, vysvetľovanie, dôsledné dodržiavanie a vynucovanie je dobrou cestou pre dosiahnutie dlhodobo udržateľného rozvoja a stability nielen právnych, ale i medziľudských vzťahov a synergickú tvorbu hodnôt ... (nielen) v športe.”
Čítajte viac...

Šport a zdravie vo volebných programoch 2016 - 2020

HermesPrinášame Vám prierez predvolebných programov politických strán zúčastňujúcich sa v parlamentných voľbách konajúcich sa 5. marca 2016 na obdobie 2016 - 2020 so zameraním na témy šport a zdravie.

V programoch viacerých politických strán je táto téma spomenutá iba okrajovo alebo vôbec.

Bude dôležité sledovať či a ako sa predvolebné ambície a plány politických strán, najmä tých ktoré budú zostavovať vládu, premietnu do programového vyhlásenia budúcej vlády Slovenskej republiky.  

Čítajte viac...

Športové talenty má nájsť jednotné testovanie detí

ŠPIČKOVÝCH A ÚSPEŠNÝCH UBÚDA, POMÔCŤ MÁ PROJEKT
Ešte za éry Československa fungoval prepracovaný systém testovania, výberu a výchovy športových talentov z radov školákov, z ktorých vyrastali aj majstri sveta, či olympijskí medailisti. Ten pomáhal nielen nájsť tie najväčšie talenty a včas ich podchytiť, ale mal aj vplyv na celkovú popularitu športu u detí.

Čítajte viac...

Vecná potreba a zdôvodnenie zavedenia právnej úpravy prevenčného fondu

V zmysle Usmernenia EÚ o fyzickej aktivite - Odporúčané politické opatrenia na podporu fyzickej aktivity posilňujúcej zdravie (ďalej len „Usmernenie“) možno zhrnúť nasledovné:

Je dôležité, aby členské štáty EÚ vypracovali národné plány na podporu fyzickej aktivity s cieľom pomôcť upraviť nezdravé životné návyky a podporiť informovanosť o prínosoch fyzickej aktivity pre zdravie. V týchto plánoch by sa zohľadnilo prostredie, zvyky a kultúrne charakteristiky každej krajiny.

Čítajte viac...

Manuál pre prijímateľov 2% z dane, Zmeny v mechanizme 2% od 1.1.2010

Mechanizmus poukazovania podielu zo zaplatenej dane (nazývaný aj daňová asignácia) prešiel od svojho vzniku viacerými dôležitými zmenami. Pôvodne mohli iba fyzické osoby (teda „ľudia“) poukázať 1% zo svojej zaplatenej dane z príjmu v prospech prijímajúcej organizácie. Po dvoch rokoch takéhoto fungovania nastala v mechanizme prvá zásadná zmena – zvýšilo sa percento poukazovaného podielu z 1% na 2% a súčasne ako v jedinej krajine na svete sa umožnilo aj právnickým osobám, aby poukazovali svoje 2% zo zaplatenej dane v prospech prijímajúcich organizácií. Možnosť poukázať 2% z dane sa neustále vyvíjala, neskôr prišli v mechanizme 2% ďalšie zmeny, ako napríklad zvýšenie minimálnej sumy na poukázanie 2% od fyzických osôb z 20 Sk na 100 Sk, zmeny v účeloch, na ktoré sa možu používať financie z 2%, rozšírenie okruhu právnych foriem, ktoré môžu prijímať 2%, či predĺženie doby na zverejnenie špecifikácie použitia financií v Obchodnom Vestníku. 

Čítajte viac...
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený

Online prenos

Udalosti a podujatia

  • Žiadne udalosti
MailPošlite svoj príspevok

Zaslanie odborného príspevku na zverejnenie na portáli UčPS

Podmienky zverejnenia