Pojem: verejné prostriedky

Vláda schválila nariadenie o metodike na výpočet podielu uznaného športu na rok 2020
Vláda SR na svojom zasadnutí dňa 18.9.2019 uznesením č. 451/2019 schválila znenie Nariadenia vlády o metodike na výpočet podielu uznaného športu na rok 2020.
Nariadenie vlády SR o metodike na výpočet podielu uznaného športu na rok 2020 bolo publikované v Zbierke zákonov SR pod č. 283/2019 Z. z. - https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2019/283/20190930
Nariadenie vlády o metodike na výpočet podielu uznaného športu schvaľuje vláda v zmysle ustanovenia § 68 ods. 4 zákona č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene niektorých zákonov (ďalej len “zákon o športe”) každoročne, čo dáva možnosť každý rok na základe nových poznatkov a skúsenosti v záujme čo najférovejšieho rozdelenia štátnych prostriedkov formou príspevku uznanému športu (ďalej len “PUŠ”) precizovať jednak vzorec, jeho čiastkové výpočty, zadávané údaje a jednotné pravidlá/metodiku ich zisťovania a zadávania.
Financovanie SOŠV zo zdrojov MŠVVaŠ v rokoch 2011 až 2019 - Zákon o športe priniesol SOŠV až 400% navýšenie príjmov a garanciu ich stability.
Prinášame Vám prehľad základného financovania Slovenského olympijského a športového výboru (SOŠV / SOV) v období rokov 2011 až 2019 aj s krátkym komentárom.
Zákon o športe priniesol SOŠV až 400% navýšenie príjmov na jeho základnú činnosť a garanciu ich stability.
Učená právnická spoločnosť a jej spolupracovníci - kto sme a akú alternatívu ponúkame slovenskej spoločnosti ?MagOff
Vážení čitatelia, priatelia športu,
prinášame Vám úvodný článok k sérii článkov, v ktorých odborníci pôsobiaci na platforme Učenej právnickej spoločnosti zhodnotia stav implementácie Zákona o športe do praxe tak na strane štátu ako aj na strane športovej obce.
Jeho cieľom je zhrnúť, čo Učená právnická spoločnosť a jej odborní spolupracovníci priniesli slovenskému športu za takmer 10 rokov svojej existencie a poukázať na kvalitný znalostný základ i nadobudnuté skúsenosti, z ktorých budú vychádzať vecné hodnotenia stavu implementácie Zákona o športe, ako aj implementácie Zákona o organizovaní verejných športových podujatí, do športovej praxe.
REAKCIA na článok Mariána Šima zverejnený v médiách SOV v decembri 2018
Prinášme vám REAKCIU odbornej komunity, ktorá sa podieľala na príprave návrhu zákona o športe i na jeho následnej implementácii do praxe, na článok Mariána Šima s názvom "Veľký zákon a malé pomery" zverejnený v decembri 2018 v tom čase ešte v médiách SOV (dnes SOŠV).
REAKCIU publikujeme v médiách UčPS až po tom, čo SOŠV odmietol REAKCIU uverejniť vo svojich médiách obdobným spôsobom ako bol uverejnený diskutabilný článok Mariána Šima, ktorý REAKCIU vyvolal.
Text novely zákona o športe schválenej 30.11.2017 (vrátane pozmeňovacích návrhov) publikovaný pod č. 335/2017 Z.z.
Prinášame Vám text novely schválený poslancami Národnej rady SR 30. novembra 2017, ktorá nadobúda účinnosť 30. decembra 2017.
Schválené znenie novely zákona o športe ako celku na stránke Národnej rady SR - TU
Znenie novely zákona o športe č. 335/2017 Z. z. zverejhnené na stránke SLOV-Lex - TU
Novela zákona o športe potvrdila správnosť právnoekonomickej analýzy UčPS k financovaniu športu.
Zmenu v právnej úprave financovania športu schválil slovenský parlament 30.11.2017 na základe pozmeňovacieho návrhu poslanca Tibora Jančulu uplatneného k návrhu poslancov Národnej rady SR Tibora Janulu, Dušana Tittela, Ľubomíra Petráka a Dušana Galisa na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 354/2016 Z. z. (parlamentná tlač 718).
Schválená zmena len potvrdila správnosť právno-ekonomickej analýzy UčPS, ktorú UčPS zaslala pani ministerke školstva, vedy, výskumu a športu na využitie pri príprave štátneho rozpočtu na rok 2018.
Novela zákona o športe potvrdila správnosť právno-ekonomickej analýzy UčPS k financovaniu športu, podľa ktorej sa javí, že v návrhu rozpočtu ministerstva školstva na šport (program 026) chýba 3 716 950 EUR.
Zhrnutie faktov k (ne)dodržaniu zákonného minima financií pre šport
Výsledok právno-ekonomickej analýzy UčPS: Národné športové zväzy, ich kluby a športovci zrejme dostali v roku 2017 cez vzorec o cca 3,93 mil. eur menej ako im štát v zákone o športe garantoval. Ako bude ministerstvo školstva postupovať v roku 2018?
Podľa záverov právno-ekonomickej analýzy UčPS sa javí, že ministerstvo školstva pri rozvrhu prostriedkov na šport v roku 2017 vážne pochybilo, keď nerozdelilo podľa vzorca zákonom garantované minimum prostriedkov určené pre národné športové zväzy a ich kluby, ktoré tak zrejme prišli o významnú časť garantovaných prostriedkov v celkovej výške 3,93 milióna eur.
Bude sa situácia z roku 2017 opakovať aj v roku 2018 ?
Alebo sa bude na Slovensku dôsledne dodržiavať zákon o športe ?
Ak ministerstvo školstva bude tvrdiť, že zákon o športe bol dodržaný, nech transparentne vysvetlí športovej obci svoj výklad zákona a spôsob rozvrhnutia prostriedkov určených na šport na rok 2017 i 2018.
Z návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2018 sa javí, že nesprávnosť z roku 2017 sa dostala aj do návrhu rozvrhu prostriedkov na šport na rok 2018 a zväzy by tak mohli prísť o ďalšie významné zákonom garantované prostriedky.
Otázky a odpovede k téme členské príspevky v SFZ
Základný princíp financovania z verejných prostriedkov podľa Zákona o športe:
"Každý, kto chce na svoju záujmovú činnosť vykonávanú v rámci občianskeho združenia získať verejné prostriedky, musí preukázať, že aj sám prispieva na túto činnosť minimálne formou ročného členského príspevku".
FAQ - športová reperezentácia
ČLENSKÝ PRÍSPEVOK V ŠPORTE: PODMIENKA PRE ZÍSKANIE PROSTRIEDKOV Z VEREJNÝCH ZDROJOV A SPONZORSKÉHO ALEBO ZÁKLADNÝ PRINCÍP A IDEA „NOVÉHO ŠPORTU“ NA SLOVENSKUMagOff
Vyberanie ročného členského príspevku v zmysle zákona č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len “Zákon o športe”) sa môže na prvý pohľad zdať ako neprimeraný zásah do združovacieho práva dotknutých subjektov. Opak je však pravdou, nakoľko Zákonom o športe deklarované ciele a s nimi súvisiace právne mechanizmy majú do športu priniesť väčšiu prehľadnosť, nové systémy správy a riadenia športu prostredníctvom subjektov v športe, a predovšetkým snahu po aktívnej účasti jednotlivých nosných subjektov pri správe, organizácii a riadení toho-ktorého športu.