Právny inštitút / Téma: Disciplinárne konanie


ČR: Sudkyňa vyzlečená z talára
Disciplinárny senát Najvyššieho správneho súdu ČR rozhodol, že sudkyňa okresného súdu, proti ktorej bolo konanie vedené, nie je spôsobilá vykonávať funkciu sudcu.
Zmeny Arbitrážneho poriadku Športového arbitrážneho súdu (CAS) účinné od 1.3.2013
Na svojom poslednom zasadnutí Medzinárodná rade pre športovú arbitráž (CIAS), orgán, ktorý zastrešuje Športový arbitrážny súd (CAS), upravil anglickú verziu Arbitrážneho poriadku najmä v časti B, ktorá upravuje športovú arbitráž ako aj ďalšie ustanovenia tohto poriadku.
Schválené zmeny Arbitrážneho poriadku nadobudnú účinnosť od 1.3.2013.
ZODPOVEDNOSŤ ZA PROTIPRÁVNE KONANIE DIVÁKOV NA ŠPORTOVOM PODUJATÍMagOff
Príspevok sa zaoberá problémom, ktorý je bohužiaľ stále veľmi aktuálny, a ktorý sa týka potierania násilia či iného protiprávneho konania páchaného divákmi na športových podujatiach. Budeme hodnotiť najmä opatrenia, ktoré by mali pôsobiť preventívne v smere znižovania pravdepodobnosti vzniku násilia medzi divákmi, a ktoré spočívajú vo vyvodzovaní zodpovednosti iných osôb za protiprávne konanie divákov na športových podujatiach, alebo v eliminovaní prístupu problémových osôb na športové podujatia. Tieto opatrenia sa budeme snažiť preskúmať i z hľadiska ich súladu s kogentnými normami právneho poriadku, resp. ich súladu s objektívnym právom ako takým.
JE PRENÁŠANIE ZODPOVEDNOSTI ZA PREJAVY DIVÁCKEHO NÁSILIA NA FUTBALOVÉ KLUBY S/PRÁVNY NÁSTROJ NA ICH POTLÁČANIE?MagOff
Príspevok zhŕňa praktické skúsenosti autorov v oblasti aplikácie športových, disciplinárnych a právnych predpisov na prejavy diváckeho násilia v súvislosti s futbalovými stretnutiami a poukazuje na nesúlad pri posudzovaní zodpovednosti za protiprávne konanie divákov podľa športových a právnych predpisov. Zároveň obsahuje niekoľko návrhov ako podľa autorov efektívnejšie postupovať pri eliminácii nežiaducich javov.
Futbaloví hráči a nové stanovy Slovenského futbalového zväzu: Najvýznamnejšie zmeny
Ministerka Žitňanská navrhuje pre prieťahy v konaní disciplinárne stíhanie ďalších sudcov

Ministerka spravodlivosti SR Lucia Žitňanská podala pre prieťahy v konaní na základe podnetov od účastníkov konaní ďalšie dva návrhy na začatie disciplinárneho konania voči sudcom. Jeden smeruje proti sudcovi Okresného súdu Bratislava I a druhý proti sudcovi Okresného súdu Bratislava II.
Zákon č. 350/1996 Z.z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení zákona č. 237/2011 Z.z.
Text zákona č. 350/1996 Z.z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení zákona č. 237/2011 Z.z. redakčne spracovaný na stránke UčPS
Zákon č. 154/2001 Z.z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení zákona č. 220/2011 Z.z. (úplne znenie s označením ustanovení, ktorým ústavný súd pozastavil účinnosť)
Ústavný súd pozastavil účinnosť niektorých ustanovení novely zákona o prokuratúre
Ústavný súd Slovenskej republiky pod vedením predsedníčky Ivetty Macejkovej na neverejnom zasadnutí pléna 28. septembra 2011 rozhodol vo veci vedenej pod sp. zn. PL. ÚS 105/2011 o návrhu prvého námestníka generálneho prokurátora Slovenskej republiky na začatie konania o súlade niektorých ustanovení zákona č. 220/2011 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre.
Ústavný súd pozastavil tiež účinnosť viacerých ustanovení zákona č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov, zákona č. 548/2001 Z. z. o Justičnej akadémii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákona č. 400/ 2009 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Novela zákona o sudcoch a prísediacich
Účelom návrhu zákona je vytvoriť legislatívne podmienky pre zlepšenie reálneho fungovania inštitútu hodnotenia sudcov a disciplinárneho konania sudcov. Návrh zavádza do systému volieb členov Súdnej rady SR sudcami regionálny, resp. územný princíp.
Návrh ďalej reaguje aj na požiadavky aplikačnej praxe a precizuje platnú právnu úpravu tak, aby nedochádzalo k výkladovým rozdielnostiam, ktoré sťažujú dosiahnutie jej účelu.