Prekladač / Translator
  • enfrplitdehurusk
    Nástroj na preklad stránky do iného jazyka pomocou aplikácie Google Translator
    

SPOLOČNE SME SILNEJŠÍ NEPREČÍTANÉ MagOff 

     
    Článok bol nastavený ako .
    15.06.2020Mgr. Michal Trško (Spracoval: Ing. Simoneta Sepešiová )
    PencilPridaj
    Pre využívanie tejto funkcie musíte byť prihlásený.
    PencilPošli PencilTlač

    SPOLOČNE SME SILNEJŠÍ

    MGR. MICHAL TRŠKO
    REDAKTOR VYDAVATEĽSTVA PETIT PRESS A WEBU SPORTINAK.SK


    Počúvať, čo všetko dokáže českému športu priniesť vysielanie ČT sport je úžasné. Prezentácie o jej fungovaní som v Šamoríne pozeral naozaj s otvorenými ústami.[1]

    Je to skvelé.

    Napriek tomu si myslím, že naša cesta by mala vyzerať trošku inak. Jeden tv kanál to celé u nás a za nás zrejme nevyrieši. Hoci inšpirovať sa môžeme všade a v ČT by sme mali začať.

    Napríklad, ak veľká časť programu ČT Sport vzniká v spolupráci so športovými zväzmi, prečo by podobným spôsobom nemohli veci fungovať aj u nás? Nie spôsobom, že veď dajte peniaze, budeme vás vysielať, ale štýlom, poďme do toho spoločne.

    Zožeňme partnerov spoločne, ponúknime partnerom a sponzorom prezentáciu spoločne, spoločne dajme hlavy dokopy a vymyslime niečo, čo sponzorov v športe nielen udrží, ale priláka aj nových. Spoločne jednoducho dosiahneme viac.

    Dlhodobo nefunguje model, že športovci budú niekomu za vysielanie svojich zápasov platiť. Rovnako tak však platí aj naopak.

    Ak by mal niekto pocit, že nejaká forma zdanenia médií, ktoré píšu o športe posilní športové prostredie, tak bude podľa mňa sklamaný.

    To, čím sú média pre športové prostredie zaujímavé je niečo úplne iné ako priame peniaze. Média žijú z toho, že oslovujú svojich divákov, či čitateľov. Ak nájdeme spoločnú reč, práve táto ich schopnosť by mohla byt pre športové prostredie oveľa hodnotnejšia.

    Myslím, že práve užšie prepojenie médií a športového prostredia by mohlo znamenať klasický príklad win win situácie na oboch stranách. Výsledkom totiž podľa mňa môže byť viac možností a aj peňazí na oboch stranách. V športe a aj v médiách.

    Nástup internetu hodil tradičné médiá do úplne nového sveta a hoci to v Šamoríne vyzeralo nie práve nádejne, som si istý, že nové časy ako vždy znamenajú aj nové príležitosti. Ale médiá potrebujú v športe partnera viac ako kedykoľvek predtým.

    To, čo na Slovensku všetci potrebujeme je viac informovať o domácom športovom dianí, o zaujímavostiach z našich športových kluboch, prinášať profily našich mladých talentovaných športovcov, riešiť na obraze alebo v článkoch problémy nášho športu, propagovať naše športové podujatia, informovať o dianí na našich športových zväzoch a všetko ostatné, čo šport svojim fanúšikom na Slovensku ponúka. A nie spolu zápasiť.

    Ak budú slovenských klubov a športovcov plné slovenské média, ak to celé nebude umelé a my novinári prídeme s témami, ktoré našich čitateľov budú zaujímať, porastie aj cena našich športovcov v očiach sponzorov a pomôže to športovému prostrediu celkovo. A médiá získajú vlastné unikátne témy. O Ronaldovi si už dnes aj Slováci vedia prečítať hocičo aj po anglicky.

    Slovenské média potrebujú témy, ktorými sa odlíšia od ostatného sveta a naši športovci potrebujú byť viac na očiach.

    Ale zase nás to privedie k financiám. Ak chceme, aby sa o športovom dianí napríklad v Podbrezovej informovalo viac, musia médiá nájsť model, ako to finančne zvládnuť.

    Aby naše webové športové portály neboli plné preložených informácií o Lige majstrov a Premier League len preto, že to je lacné a prináša to okamžitý úspech u čitateľov, keďže sa to kliká.

    Aby mali slovenské media motiváciu písať a prinášať drahšie správy z terénu o domácom dianí a nielen preberali zaujímavosti zo zahraničia, čosi sa musí zmeniť. A na oboch stranách. Nikto za nikoho nevyrieši financovanie, ale spoločne budeme aj pre firmy a možných finančných partnerov oveľa zaujímavejší.

    Verím, že to príde. Že športovci pochopia, že novinári nie sú proti nim a že novinári pochopia, že sa im hľadať témy v domácom športe oplatí. A na záver si celkom prirodzene budú slovenskí čitatelia pýtať viac športových správ z ich mesta, či o ich obľúbenom slovenskom športovom klube. A to priláka aj firmy.

    Verím, že bude platiť, že domáci šport bude slovenským čitateľom a divákom stále bližší a bude ich zaujímať stále viac. A bude tak pribúdať aj médií a novinárov, ktorí sa práve domácemu dianiu budú stále intenzívnejšie venovať. Na záver na tom zarobíme všetci. Aj kluby, aj športovci, aj médiá.

    Ale ako som počul na záver v Šamoríne, “potom sa to musí už len odmakať.”

    Poďme teda do toho, niet na čo čakať.

    Michal Trško

    Poznámky pod čiarou:
    1. Videozázam z prezentácie Jiřího Ponikelského - riaditeľa ČT Sport (začiatok v čase 24:00) si môžete pozrieť TU: https://youtu.be/ESNNNv_XHfc ^
    Komentáre
    Buďte prvý/á, kto napíše svoj komentár…
    Komentáre sú dočasne prístupné len pre registrovaných používateľov. V prípade, ak máte záujem pridať komentár k článku, prihláste sa (zeregistrujte sa).
    Prihlásenie
    Pre pridanie komentáru sa musíte prihlásiť…
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený

    Online prenos

    Udalosti a podujatia

    • Žiadne udalosti