Smartfóny čaká prísnejšia ochrana osobných údajov
Veľké internetové firmy a menší tvorcovia aplikácií museli v poslednej dobe čeliť viacerým obvineniam, že zle narábajú s osobnými údajmi.
Wall Street Journal pred týždňom napísal, že Google a ďalšie reklamné spoločnosti porušujú pri produktoch od Apple pravidlá o ochrane osobných údajov. Podľa denníka použili špeciálny počítačový kód, ktorý im mal pomôcť oklamať Safari - softvér od Apple na internetové vyhľadávanie, a tak mohli monitorovať užívateľov a sledovať ich správanie na internete.
Návrh pravidiel počíta so súhlasom
Eurokomisárka pre spravodlivosť Viviane Redingová navrhuje nové pravidlá, podľa ktorých by užívatelia smartphonov museli dať firmám svoj súhlas pre použitie osobných údajov.
Pravidlá sa majú týkať bežných užívateľov, avšak ich účinky veľmi rýchlo pocíti celý trh. Na ňom v súčasnosti existuje pomerne veľká konkurencia najmä medzi firmami, ktoré vytvárajú nové aplikácie pre mobilných užívateľov.
Takéto firmy často ponúkajú produkty zadarmo a profitujú z internetových reklám, ktoré sú adresované na základe osobných údajov o zákazníkoch.
Redingovej návrh by umožnil ochranu osobných informácií a zakázal spoločnostiam dolovanie dát, povedal Jérémie Zimmerman, hovorca občianskej skupiny „Squaring the Net“.
Čítajte viac na EurActiv.sk
Zdroj: EurActiv.sk