Prvé dve Integrované obslužné miesta (IOM) slúžia občanom
Projekt Integrované obslužné miesta (ďalej „IOM“) je jedným z výsledkov snahy zjednodušiť riešenia bežných životných situácií občana elektronizáciou verejnej správy. Ich základným poslaním je sprostredkovať občanovi asistované elektronické služby verejnej správy a tým šetriť jeho čas a peniaze. Predstavujú najpohodlnejší spôsob ako z jediného miesta komunikovať s úradmi a inštitúciami, a to za profesionálnej pomoci špeciálne školeného personálu. Dôležitou informáciou je, že takto poskytnuté služby budú občana stáť iba polovicu súčasných bežných správnych poplatkov.
IOM je, v súlade s Národnou koncepciou informatizácie spoločnosti, jedným zo základných prístupových komponentov architektúry Integrovaného informačného systému verejnej správy. IOM umožní, po fyzickej identifikácii občana, pracovníkovi IOM sprístupniť prostredníctvom IOM e-služby občanovi tak, ako keby k nim pristupoval priamo občan. Týmto spôsobom budú sprístupnené elektronické služby verejnej správy aj občanom, ktorí napríklad z dôvodu nedostatočného technického vybavenia alebo nedostatku technických zručností nemôžu zatiaľ sami využívať e-služby verejnej správy.
Pod záštitou Ministerstva financií SR, ako gestora informatizácie spoločnosti, boli 6.3. a 7.3.2012 uvedené do prevádzky prvé dve IOM:
- Pošta Bratislava 4, Karlová Ves,
- Pošta Trenčín, Mierové námestie.
- vybavenie výpisu z Obchodného registra na právne účely,
- vybavenie odpisu z Osvedčenia o evidencií vozidla a získanie potvrdenia jeho originality.