Je koncepčnou, spoločenskou a politickou otázkou, aká je predstava o cieľoch vývoja Slovenska v oblasti športu vnímaného jednak ako prostriedok na upevňovanie a zlepšovanie verejného zdravia, zdroj potešenia a zábavy aktívnej i pasívnej pre obyvateľov, zdroj pozitívnych spoločenských vzorov, ale aj ako čím ďalej významnejšia súčasť ekonomiky štátu s dosahmi na zamestnanosť, platenie priamych i nepriamych daní, odvodov a tvorbu HDP. Mali by sme v rámci diskusií v MPK dospieť ku konkrétnej predstavu o tom, či sa chceme sústrediť na masový šport a reprezentačný šport, či chceme vytvoriť podmienky pre to, aby súťažný šport na národnej úrovni mohol byť profesionálny alebo len amatérsky a tejto vízii o budúcom Slovensku v oblasti športu prispôsobiť nástroje a riešenia v návrhu zákona o športe.
V článku som sa zamerala na poukázanie určitého špecifika rímskeho práva, ktoré spočiatku spočívalo v tom, že na činnosti právnej vedy sa podieľal malý okruh súkromných právnikov, ktorí v tom čase pracovali bez zásadných direktívnych obmedzení, čo sa postupne menilo, zásadným spôsobom nástupom dominátu. Významným faktorom ovplyvňujúcim plynulosť vývoja rímskeho práva bolo pôsobenie rímskej jurisprudencie, pozornosť som zamerala na najvýznamnejších predstaviteľov, ako aj na snahu o systematickosť práva.
Na otázky UčPS týkajúce sa možných prínosov úspešných športovcov do manažovania slovenského športu odpovedá pán Matej Tóth, Majster sveta v chôdzi na 50 km (Peking 2015, atletika), 3-násobný účastník olympíjskych hier (OH Londýn 2012, 7. miesto), najúspešnejší atlét v histórii slovenského športu.
Prinášame Vám úplné znenie Súťažného poriadku SFZ z 30.4.2015 so zapracovaním zmien a doplnkov schválených výkonným výborom SFZ dňa 21.6.2015, 8.3.2016 a 6.6.2016, ktoré nadobudli účinnosť dňom schválenia.
Autorka sa v predkladanom článku zaoberá vysvetlením základných a principiálnych rozdielov medzi poskytovaním finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu formou dotácie a financovaním športu cez poskytovanie príspevku ako inštitútu „sui generis“ na základe špeciálnej právnej úpravy obsiahnutej v osobitnom zákone s tým, že obe formy poskytovania finančných prostriedkov so štátneho rozpočtu sú legálne a legitímne, ide len o zámer zákonodarcu, aký spôsob financovania konkrétnej oblasti zvolí a uzákoní v právnej norme. V závere článku autor predkladá svoje odporúčania, ktoré by mohli byť prínosom pre skvalitnenie legislatívnej úpravy.
Autori v príspevku približujú čitateľom “charitatívnu reklamu” ako nový pravny inštitút na podporu verejno-prospešných aktivít, ktorý je možné využiť od 1.1.2018. Podstatou charitatívnej reklamy je, že štát umožnil, aby zákonom určený okruh právnických osôb neziskovej povahy, ktorý vykonáva všeobecne prospešnú činnosť, mohol na túto “charitatívnu” činnosť prijať a použiť až 20 000 eur ročne, ktoré sú na strane prijímateľa (šíriteľ reklamy) oslobodené od dane a podnikateľ (objednávateľ charitatívnej reklamy) ich má v celej výške v nákladoch bez ohľadu na to či je v zisku alebo v strate.
Prinášame Vám úplné znenie Súťažného poriadku SFZ z 30.4.2015 so zapracovaním zmien a doplnkov schválených výkonným výborom SFZ dňa 21.6.2015, 8.3.2016, 6.6.2016, 28.6.2017 a 21.6.2018 ktoré nadobudli účinnosť dňom schválenia.
Ukončenie kariéry je pre športovca jedným z najnáročnejších životných období. Športovci, ktorí sa na túto fázu pripravujú už počas aktívnej činnosti, majú lepšie predpoklady na jej úspešné zvládnutie. Veľa športovcov na Slovensku však nie je pripravených na zmeny, ktoré koniec kariéry prináša. Aj preto majú problémy s adaptáciou na novú situáciu a stratu identity vrcholového športovca. Duálna kariéra športovcov je veľmi dôležitou súčasťou podpory jednotlivcov po ukončení ich športovej kariéry.
Zmena vlády po parlamentných voľbách je príležitosťou na zhodnotenie a prípravu programu vlády a to aj v športe, čomu sa chceme venovať i v športe pre všetkých - na úvod aj týmto príspevkom.
Predmetný článok bližšie analyzuje proces nakladania s informáciami pri výkone exekútorskej činnosti v rámci jednotlivých vybraných režimoch a to pri požičiavaní exekučných spisoch, nazeraní do spisov, pri odpisoch a potvrdeniach z exekučných spisov, s akcentom na charakteristiku výnimiek z povinnosti mlčanlivosti, ktoré sú formulované v prevažnej miere vo vzťahu k určitým subjektom a zároveň s určením cieľu, na ktorý je exekútor oprávnený tomuto subjektu chránenú skutočnosť sprístupniť.
Nasledujúce porovnanie existujúcich stanov SFZ s návrhom nových stanov SFZ nepredstavuje detailne všetky navrhované úpravy, ale zameriava sa predovšetkým na najvýznamnejšie zmeny. Nové stanovy SFZ okrem iného navrhujú zrušenie Rady SFZ, rozšírenie pôsobnosti odvolacej komisie, ako aj rozšírenie práv a povinností členov, ďalej upravujú marketingové práva SFZ, rozširujú pôsobnosť rozhodcovského súdu, upravujú majetkové dispozície prezidenta SFZ atď. Nové stanovy predstavuje športovej verejnosti predseda Legislatívno-právnej komisie SFZ, JUDr. Jozef Malich.