Kto môže byť prijímateľom príspevku na národný športový projekt podľa § 75 ods. 4 Zákona o športe
Odborníci pôsobiaci na platforme UčPS narazili na otázku, pri zodpovedaní ktorej zistili zrejme ďalšiu podstatnú nezákonnosť v postupe sekcie športu ministerstva školstva pri poskytovaní štátnych prostriedkov na národný športový projekt podľa § 75 ods. 4 zákona o športe formou príspevku športovcom v zozname športovcov top tímu.
Cieľom tohto príspevku je aktivovať kontrolné mechanizmy štátu, ktoré dôsledne overia či pochybnosti o zákonnosti postupu ministerstva školstva uvedené v tomto príspevku sú opodstatnené alebo ministerstvo školstva poskytne športovej odbornej verejnosti i bežným občanom dostatočné vysvetlenia, ktoré obstoja v konfrontácii s platnou dikciou zákona o športe - konkrétne so zákonnou úpravou pravidiel pre poskytovanie štátnych prostriedkov na národný športový projekt podľa § 75 ods. 4 zákona o športe.
Odporúčanie Rec (2005)8 Výboru ministrov členským štátom o princípoch dobrej správy v športe
Prinášame vám preklad textu Odporúčania Rec(2005)8 Výboru ministrov členským štátom o princípoch dobrej správy v športe, ktorý pre slovenskú športovú obec preložil a redakčne spracoval UčPS tím.
Ako sa z Národného futbalového štadióna stal Kmotríkov štadión
Šport a zdravie vo volebných programoch 2016 - 2020
Prinášame Vám prierez predvolebných programov politických strán zúčastňujúcich sa v parlamentných voľbách konajúcich sa 5. marca 2016 na obdobie 2016 - 2020 so zameraním na témy šport a zdravie.
V programoch viacerých politických strán je táto téma spomenutá iba okrajovo alebo vôbec.
Bude dôležité sledovať či a ako sa predvolebné ambície a plány politických strán, najmä tých ktoré budú zostavovať vládu, premietnu do programového vyhlásenia budúcej vlády Slovenskej republiky.
Voľby do NR SR 2020 (II.) - Volebné programy politických strán o športe sú pokrokom v porovnaní s minulosťou
Vyjadrenie UčPS k žiadosti o opravu
K príspevku "Kto môže byť prijímateľom príspevku na národný športový projekt podľa § 75 ods. 4 Zákona o športe" bola zaslaná žiadosť o opravu zverejnených informácií, na ktorú bolo vypracované nasledujúce vyjadrenie.
Časť textu vyjadrenia bola doplnená priamo do uvedeného príspevku. Vyjadrenie v anonymizovanej forme je publikované za účelom otvorenia diskusie o filozofii športu zdravotne znevýhodnených športovcov a jeho financovania na Slovensku.
Mimorozpočtový účet ako nástroj transparentného financovania športu
Prínos úspešných športovcov do športu - na otázky UčPS odpovedá Matej Tóth
Na otázky UčPS týkajúce sa možných prínosov úspešných športovcov do manažovania slovenského športu odpovedá pán Matej Tóth, Majster sveta v chôdzi na 50 km (Peking 2015, atletika), 3-násobný účastník olympíjskych hier (OH Londýn 2012, 7. miesto), najúspešnejší atlét v histórii slovenského športu.
VZORY právnych dokumentov, FORMULÁRE a PRACOVNÉ nástroje vypracované pracovnou skupinou UčPS k uľahčeniu implementácie zákona o športe do praxe
Stanovisko UčPS k aktuálnej legislatíve v oblasti športu (október 2017)
Vecná potreba a zdôvodnenie zavedenia právnej úpravy prevenčného fondu
V zmysle Usmernenia EÚ o fyzickej aktivite - Odporúčané politické opatrenia na podporu fyzickej aktivity posilňujúcej zdravie (ďalej len „Usmernenie“) možno zhrnúť nasledovné:
Je dôležité, aby členské štáty EÚ vypracovali národné plány na podporu fyzickej aktivity s cieľom pomôcť upraviť nezdravé životné návyky a podporiť informovanosť o prínosoch fyzickej aktivity pre zdravie. V týchto plánoch by sa zohľadnilo prostredie, zvyky a kultúrne charakteristiky každej krajiny.
Prínos úspešných športovcov do športu - na otázky UčPS odpovedá Richard Lintner
Na otázky UčPS týkajúce sa možných prínosov úspešných športovcov do manažovania slovenského športu odpovedá pán Richard Lintner, hokejovy Majster sveta z Goteborgu 2002, bronzový medailista z Helsínk 2003, mnohonásobný reprezentant Slovenskej republiky v ľadovom hokeji, účastnik zimných OH 2002 a Svetového pohára 2004.