Prekladač / Translator
  • enfrplitdehurusk
    Nástroj na preklad stránky do iného jazyka pomocou aplikácie Google Translator
    

Magister Officiorum 2/2017 - december 2017 (1. ročník) NEPREČÍTANÉ 

Článok bol nastavený ako .
06.04.2018Spracoval: Ing. Simoneta Sepešiová
PencilPridaj
Pre využívanie tejto funkcie musíte byť prihlásený.
PencilPošli PencilTlač
  1. UNIFIKOVANÉ RIEŠENIE SPOROV V ŠPORTE: KREAČNÉ, PROCESNOPRÁVNE A HMOTNOPRÁVNE SÚVISLOSTI ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPOROV

    Autor sa v predkladanom príspevku zaoberá riešením sporov v športe v podmienkach Slovenskej republiky v podobe de lege lata, pričom tento stav konfrontuje s potencionálnymi – ďalšími možnosťami vytvorenia unifikovaného riešenia sporov v športe. Predmetná téma je výrazne interdisciplinárnou, ktorá v sebe inkorporuje obsah viacerých zákonov, to tak v rovine hmotného, ako aj procesného práva. Konečná podoba riešenia sporu v rozsahu jeho prejednania a rozhodnutia konkrétnym orgánom - s nutnosťou zohľadnenia špecifických vzťahov realizujúcich sa v oblasti športu je otázka prístupu ku kreácii tohto orgánu, ktorá môže niesť znaky snahy športovej obce o unifikáciu, alebo diverzifikáciu riešenia sporov v oblasti športu.
    Čítajte viac...
  2. ÚČTOVNÍCTVO A DANE V ŠPORTOVEJ ORGANIZÁCIÍ, KTORÁ JE OBČIANSKYM ZDRUŽENÍM

    Autorka sa v predkladanom príspevku zaoberá problematikou účtovníctva a daní v športovej organizácii, ktorá je občianskym združením. Poukazuje na dôležitosť stanov občianskeho združenia, ktoré majú do budúcnosti veľký význam pre posudzovanie jednotlivých druhov príjmov z pohľadu zákona o dani z príjmov.
    Čítajte viac...
  3. VÝZNAM ODHAĽOVANIA NEKALÝCH PRAKTÍK V ŠPORTE - WHISTLEBLOWING

    Šport tak ako iné druhy ľudskej činnosti nie je imúnny voči rôznym formám porušovania pravidiel, ktorých dopad je pomerne širší ako iba výsledok jednej športovej súťaže. Na jednej strane rozširujúce sa formy ovplyvňovania športových zápasov za účelom dosiahnutia zisku (tzv. match fixing) a na druhej strane slabo pripravené športové zväzy, pričom priamo ohrozenými sú aj nižšie súťaže. Kombinácia týchto dvoch skutočností priamo núti hľadať efektívne riešenia pre boj proti nekalým praktikám. Vedeckými výskumami a aj praktickou aplikáciou je potvrdené chránené oznamovanie – whistleblowing ako najúčinnejší nástroj na odhaľovanie nekalých praktík. Jeho rozšírenie aj v oblasti športu má za sebou prvé príklady zo zahraničia.
    Čítajte viac...
  4. ZRIADENIE KOMORY SFZ PRE RIEŠENIE SPOROV A ZRUŠENIE ROZHODCOVSKÉHO SÚDU V LEGISLATÍVE SFZ A V PRAXI - ZHODNOTENIE

    Predkladaný príspevok vecne zhodnocuje zriadenie Komory SFZ pre riešenie sporov ako orgánu na riešenie sporov v rámci SFZ, ktorému takéto postavenie priznáva aj zákon č. 440/2015 Z. z. o športe, v porovnaní so zrušením Rozhodcovského súdu SFZ. V predkladanom príspevku sa autor zaoberá porovnaním uvedených orgánov SFZ, pričom uvádza aj dôvody zrušenia Rozhodcovského súdu SFZ. K záveru svojho príspevku autor analyzuje príslušné ustanovenia stanov SFZ priznávajúce sukcesorickú povahu riešenia sporov podaných na Rozhodcovskom súde SFZ v súčasnosti riešených na Komore SFZ pre riešenie sporov.
    Čítajte viac...
  5. ABSTRAKTY VYSTÚPENÍ LEKTOROV

    Abstrakty vystúpení lektorov medzinárodnej konferencie "Sport a právo 2017". 
    Čítajte viac...
  6. MANUÁL K POUŽÍVANIU ZMLUVY O SPONZORSTVE V ŠPORTE

    Čítajte viac...
  7. MANUÁL K VYUŽÍVANIU DOBROVOĽNÍCTVA V ŠPORTE

    Zákonom o športe bola zavedená možnosť, aby športový odborník podľa § 6 ods. 1 písm. a) až d) Zákona o športe mohol vykonávať športovú činnosť ako dobrovoľník (porovnaj § 6 ods. 3 a § 80 ods. 7 Zákona o športe). Zároveň s prijatím Zákona o športe došlo k novelizácii Zákona o dobrovoľníctve v tom zmysle, že s dobrovoľníkom zapísaným v informačnom systéme športu je možné v zmluve o dobrovoľníckej činnosti dohodnúť náhradu za stratu času dobrovoľníka, a to za každú hodinu vykonávania dobrovoľníckej činnosti v športe najviac vo výške hodinovej minimálnej mzdy. Zákonodarca naviazal na túto novelu Zákona o dobrovoľníctve novelou Zákona o dani z príjmov, keď v § 9 ods. 1 písm. m) ustanovil, že náhrada za stratu času dobrovoľníka je oslobodená od dane z príjmov, ak úhrn týchto príjmov nepresiahne v zdaňovacom období (kalendárnom roku) 500 eur, pričom ak takto vymedzené príjmy presiahnu 500 eur, do základu dane sa zahrnú len príjmy nad takto ustanovenú sumu.
    Čítajte viac...
  8. NÁVRHY, PODNETY A ZÁVERY - „ŠPORT A PRÁVO 2017“

    Ak sa dokážeme zamerať na základný cieľ a čiastkové ciele, ktoré vedú k jeho naplneniu, prekážky na ceste sa prekonávajú oveľa ľahšie, lebo všetcAk sa dokážeme zamerať na základný cieľ a čiastkové ciele, ktoré vedú k jeho naplneniu, prekážky na ceste sa prekonávajú oveľa ľahšie, lebo všetci vieme, ktorým smerom hľadať riešenie prekážky.i vieme, ktorým smerom hľadať riešenie prekážky.
    Čítajte viac...
  9. Programové vyhlásenie vlády Slovenskej republiky 2016 - 2020

    Vo voľbách do Národnej rady Slovenskej republiky, uskutočnených 5. marca 2016, občania vyjadrili podporu programu, ktorý je založený na spoločensko-politickej stabilite, sociálnom dialógu, štrukturálnych reformách a systémových zmenách v relevantných oblastiach spoločnosti.

    Súčasťou programového vyhlásenia vlády je aj oblasť zabezpečujúca trvalý rast kvality života občanov Slovenskej republiky, spojenej s rastom ich životnej úrovne, kde je nevyhnutná regulačná úloha štátu, ktorou sú korigované krátkodobé, ale aj dlhodobé odchýlky od rovnováhy medzi hospodárskym, sociálnym a environmentálnym rozvojom.

    V rámci tejto oblasti je bližšie špecifikovaná školská politika, ktorej súčasťou je okrem iného aj šport a zdravý životný štýl detí a mládeže.

    Čítajte viac...
  10. ARBITRABILITA ŠPORTOVÝCH SPOROV (ALEBO PREČO SA PRI „NUTNOM” HĽADENÍ Z VÝŠKY VŽDY OPLATÍ POZERAŤ SI POD NOHY)

    Príspevok má byť akýmsi pokusom o stručnú odpoveď na otázky, ktoré v doktríne športového práva nastolil Jaroslav Čollák svojím článkom o riešení pracovnoprávnych sporov športovcov (http://www.ucps.sk/riesenie_ pracovnopravnych_sporov_v_sporte_profesionalny_sportovec_klub_jaroslav_collak). Ide nám iba o odborné zaujatie stanoviska k právnym názorom nášho kolegu, pričom ponúkame vlastnú interpretačnú alternatívu k problematike arbitrability tzv. športových sporov, najmä v prípade sporov medzi profesionálnymi športovcami a klubmi (športovými organizáciami).
    Čítajte viac...
  11. DISCIPLINÁRNA KOMISIA SFZ A JEJ EXEKUČNÁ PRÁVOMOC

    Autori sa v príspevku zaoberajú problematikou zabezpečenia plnenia povinností členov Slovenského futbalového zväzu vyplývajúcich im z predpisu alebo rozhodnutia orgánu Slovenského futbalového zväzu s akcentom na povinnosť na peňažné plnenie. Plnenie povinností osobami s príslušnosťou k Slovenskému futbalovému zväzu voči nemu ako aj medzi sebou navzájom, je nosným pilierom jeho stability a riadneho fungovania národného športového zväzu ako občianskeho združenia. Príspevok sa na podklade platnej úpravy interných predpisov v rámci Slovenského futbalového zväzu snaží priblížiť činnosť Disciplinárnej komisie Slovenského futbalového zväzu smerujúcu k ochrane integrity športových súťaží organizovaných v rámci SFZ prostriedkami núteného výkonu uloženej povinnosti v prípadoch, kedy táto povinnosť zo strany povinného subjektu nie je riadne a včas splnená.
    Čítajte viac...
  12. CHARITATÍVNA REKLAMA

    Autori v príspevku približujú čitateľom “charitatívnu reklamu” ako nový pravny inštitút na podporu verejno-prospešných aktivít, ktorý je možné využiť od 1.1.2018. Podstatou charitatívnej reklamy je, že štát umožnil, aby zákonom určený okruh právnických osôb neziskovej povahy, ktorý vykonáva všeobecne prospešnú činnosť, mohol na túto “charitatívnu” činnosť prijať a použiť až 20 000 eur ročne, ktoré sú na strane prijímateľa (šíriteľ reklamy) oslobodené od dane a podnikateľ (objednávateľ charitatívnej reklamy) ich má v celej výške v nákladoch bez ohľadu na to či je v zisku alebo v strate.
    Čítajte viac...
  13. K PROBLEMATIKE VECNEJ PRÍSLUŠNOSTI POLICAJTOV A PRÁVNEHO PONÍMANIA ČASU PRI VYKONÁVANÍ OBHLIADKY MIESTA ČINU

    V nasledujúcom článku sa autor zoberá vecnou príslušnosťou policajtov pri vykonávaní obhliadky miesta činu a predovšetkým problematikou vydávania nadväzujúceho uznesenia o začatí trestného stíhania v prípadoch, keď úkonmi trestného konania, vykonanými po obhliadke miesta činu, vyjdú najavo nové skutočnosti odôvodňujúce stratu vecnej príslušnosti policajta, ktorý obhliadku miesta činu vykonal, resp. začal vykonávať.
    Čítajte viac...
  14. MÔŽE IMPLEMENTÁCIA PROJEKTU „HODNOTA ZA PENIAZE“ PRINIESŤ NAJLEPŠÍ Z MOŽNÝCH SVETOV I DO ŠPORTU?!

    Autor navrhuje urýchlenú implementáciu projektu „Hodnota za peniaze“ do financovania športu štátom v Slovenskej republike z dôvodu faktov týkajúcich sa minulého, ale i súčasného stavu financovania veľkých športových projektov najmä v oblasti výstavby novej a rekonštrukcie existujúcej športovej infraštruktúry v Slovenskej republike.

    Čítajte viac...
  15. DIGITALIZÁCIA V ŠPORTE

    Autor poukazuje na to, že tak ako aj v iných odvetviach národného hospodárstva, tak aj v športe, je nevyhnutná digitalizácia, ktorá vytvára pridanú spoločenskú hodnotu tohto odvetvia. Digitalizácia v športe je súhrn elektronických služieb, ktoré prinášajú efektívnejšiu „online“ komunikáciu pre základné procesy v športových organizáciách s katalogizovaným zberom potrebných dát.

    Čítajte viac...
  16. MÝTY O DOBROVOĽNÍCTVE

    Autori sa pokúšajú priblížiť súčasný stav výkonu dobrovoľníctva v športe v Slovenskej republike najmä z bežných pohľadu mýtov a reálnych faktov.

    Čítajte viac...
  17. SITUÁCIA V OBLASTI MATCH-FIXINGU - PROBLÉMY A RIEŠENIA

    Príspevok sa zaoberá problematikou manipulácii športových podujatí, aktuálnymi trendami a problémami v praxi v tejto oblasti. Rovnako popisuje poznatky získane na európskej úrovni počas výskumu v rámci grantového projektu pre európsku futbalovú federáciu UEFA a zároveň navrhuje najefektívnejšie postupy boja proti tomuto problému, ktoré boli úspešne uplatnené v zahraničí.

    Čítajte viac...
  18. SPRACOVANIE PORUŠENIA ANTIDOPINGOVÝCH PRAVIDIEL NA ÚROVNI SADA

    Antidopingová agentúra Slovenskej republiky (ďalej tiež „SADA“) ako nezávislá organizácia v oblasti dopingu plní úlohy Svetového antidopingového programu. Jednou z nich je aj nakladanie s výsledkami v prípade porušenia antidopingového pravidla, ktoré predkladá príslušnej (spravidla disciplinárnej) komisii. Pri časovom spracovaní niektorých porušení antidopingových pravidiel sa však vyskytli problémy. Po preskúmaní určitých vybraných disciplinárnych poriadkov sa zistili rozličné prípady týkajúce sa začatia disciplinárneho konania voči fyzickej osobe podliehajúcej právomoci príslušnej disciplinárnej komisie. Tieto rozdiely sú spôsobené odlišnými disciplinárnymi poriadkami jednotlivých zväzov. Na to nadväzuje aj oznamovacia povinnosť zo strany SADA. Treba zdôrazniť, že každý porušovateľ antidopingových pravidiel má právo na spravodlivé pojednávanie v primeranej časovej lehote a pred nestranným orgánom, a to najmä v športe, kedy môže dočasné pozastavenie činnosti športovca vyústiť do ukončenia jeho celoživotnej kariéry. Antidopingová agentúra Slovenskej republiky preto odporúča zriadiť nezávislý, nestranný a hlavne centralizovaný panel (orgán) pre celé športové hnutie na Slovensku, prostredníctvom ktorého by mala byť posilnená podpora spravodlivého konania v prípadoch porušenia antidopingových pravidiel.
    Čítajte viac...
  19. ŠPORTOVÉ GYMNÁZIA VIDENÉ „HODNOTOU ZA PENIAZE“: VÝCHOVA BUDÚCICH TOP REPREZENTANTOV ŠTÁTU NAJMÄ V ČASTI INDIVIDUÁLNYCH ŠPORTOV ALEBO MLÁDEŽE K VŠEĽUDSKÝM HODNOTÁM NAJMÄ PROSTREDNÍCTVOM KOLEKTÍVNEHO ŠPORTU?!

    Autor sa pozrel cez projekt „Hodnota za peniaze“ na existenciu a vývoj financovania športových gymnázií štátom v Slovenskej republike. Opisuje športové gymnázia najmä z hľadiska faktov týkajúcich sa ich minulého, ale i súčasného stavu. Pripomína predpokladaný vznik stredných športových škôl, ich transformáciou z už existujúcich športových gymnázií vplyvom už platnej legislatívy, ktorá nadobudne účinnosť od 1.1.2019. Iným, vecne nesúvisiacim návrhom bol do medzirezortného pripomienkového konania vo februári 2018 daný návrh Ministerstva školstva, vedy výskumu a športu pod značkou LP/2017/880 na posunutie dátumu účinnosti o 2 roky až na 1.1.2021.
    Čítajte viac...
Komentáre
Buďte prvý/á, kto napíše svoj komentár…
Komentáre sú dočasne prístupné len pre registrovaných používateľov. V prípade, ak máte záujem pridať komentár k článku, prihláste sa (zeregistrujte sa).
Prihlásenie
Pre pridanie komentáru sa musíte prihlásiť…
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený

Online prenos

Udalosti a podujatia

  • Žiadne udalosti