Kto bude riešiť pracovnoprávne spory profesionálnych športovcov a klubov v športe alebo – prečo je (vždy) nutné hľadieť z výšky:
Prejednávanie sporov medzi športovcami a športovými klubmi v prípade, ak v danom športe existoval rozhodcovský súd bolo lokalizované a charakterizované ako súkromnoprávne rozhodovanie sporov "vo vnútri" danej športovej organizácie - teda vo vnútri daného športového, zväčša národného zväzu. Ak si daný národný športový zväz takýto rozhodcovský súd v súlade so zákonom č. 244/2002 Z.z. (o rozhodcovskom konaní) zriadil, zaviazal svojich členov k povinnosti spory vzniknuté medzi členmi, alebo medzi členmi a samotným zväzom predkladať výlučne pred tento rozhodcovský súd. Dochádzalo tak k vylučovaniu právomoci všeobecného súdnictva, a športové spory ostávali "doma", teda vo vnútri športového odvetvia. Konanie pred rozhodcovským súdom má však limity v zákone č. 244/2002 Z.z., ktorý okrem iného implicitne ustanovuje, že v rozhodcovskom konaní nie je možné prejednávať pracovnoprávne spory, čo potvrdzuje aj ustanovenie § 14 zákona č. 311/2001 Z.z. (Zákonník práce). Kam teda so spormi vyplývajúcimi zo zmlúv o profesionálnom vykonávaní športu v zmysle "nového zákona o športe", keď zákonodarca špecificky ustanovil, že tieto vzťahy majú pracovnoprávny charakter, ale neplatí na nich plošne Zákonník práce? Na uvedenú otázku sa pokúsi autor nájsť odpoveď, ktorú sa pokúsi formulovať ako stručnú, jasnú a ako odpoveď s "prakticistickým ťahom na bránku".
Programové vyhlásenie vlády Slovenskej republiky 2016 - 2020 MagOff
Vo voľbách do Národnej rady Slovenskej republiky, uskutočnených 5. marca 2016, občania vyjadrili podporu programu, ktorý je založený na spoločensko-politickej stabilite, sociálnom dialógu, štrukturálnych reformách a systémových zmenách v relevantných oblastiach spoločnosti.
Súčasťou programového vyhlásenia vlády je aj oblasť zabezpečujúca trvalý rast kvality života občanov Slovenskej republiky, spojenej s rastom ich životnej úrovne, kde je nevyhnutná regulačná úloha štátu, ktorou sú korigované krátkodobé, ale aj dlhodobé odchýlky od rovnováhy medzi hospodárskym, sociálnym a environmentálnym rozvojom.
V rámci tejto oblasti je bližšie špecifikovaná školská politika, ktorej súčasťou je okrem iného aj šport a zdravý životný štýl detí a mládeže.
Stanovisko k náhrade za stratu času dobrovoľníka zapísaného v IS športu
Postup profesionálnych hráčov pri prechode zo "starej profesionálnej zmluvy" na "zmluvu o profesionálnom vykonávaní športu" podľa nového zákona o športe
Prinášame Vám praktické informácie o tom, ako majú postupovať kluby a hráči (SZČO) ktorým končia "staré profesionálne zmluvy" uzavreté pred 31.12.2015, keď chcú podpísať po 1.1.2016 novú "profesionálnu zmluvu".
IV. Ročník konferencie Šport a právo - PREDNÁŠKY (prvá časť)
Šport a zdravie vo volebných programoch 2016 - 2020
Prinášame Vám prierez predvolebných programov politických strán zúčastňujúcich sa v parlamentných voľbách konajúcich sa 5. marca 2016 na obdobie 2016 - 2020 so zameraním na témy šport a zdravie.
V programoch viacerých politických strán je táto téma spomenutá iba okrajovo alebo vôbec.
Bude dôležité sledovať či a ako sa predvolebné ambície a plány politických strán, najmä tých ktoré budú zostavovať vládu, premietnu do programového vyhlásenia budúcej vlády Slovenskej republiky.
IV. Ročník konferencie Šport a právo - VIDEO
ZÁKON O ŠPORTE - analýza ustanovení novej právnej úpravy
Národné športové zväzy a kluby - povinnosti podľa zákona č. 440/2015 Z. z. o športe
Prechodný stav riešenia postavenia športových odborníkov vzdelávaných podľa doterajšej právnej úpravy
Prínos úspešných športovcov do športu - na otázky UčPS odpovedá Peter Gelle
Na otázky UčPS týkajúce sa možných prínosov úspešných športovcov do manažovania slovenského športu odpovedá pán Peter Gelle, Majster sveta v rýchlostnej kanoistike zo Szegedu 2011 (K2, 1000m), 6. miesto na OH v Londýne 2012 (K4, 1000m).