Prekladač / Translator
  • enfrplitdehurusk
    Nástroj na preklad stránky do iného jazyka pomocou aplikácie Google Translator
    

Nový zákon o športe - transparentnosť financovania jeho prípravy

Občianske združenie Učená právnická spoločnosť podalo na základe výzvy Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR dňa 15. decembra 2014 žiadosť o poskytnutie dotácie v oblasti športu na projekt prípravy návrhu zákona o športe, ktorej predmetom bolo viacero subprojektov.
Čítajte viac...

Stály súd/tribunál pre šport ako návrh moderného riešenia sporov v športe

Rozhodovanie sporov v športe, ktorý disponuje svojou jasnou špecifickosťou si vyžaduje špecifickú úpravu. Otázku, či je správne, aby spory vznikajúce so športových vzťahov prejednávalo a rozhodovalo všeobecné civilné súdnictvo alebo naopak, aby tieto spory prejednával iný špeciálny orgán je potrebné zodpovedať jasným spôsobom. Ak bude odpoveď produkovať jednoznačné závery, je potrebné následne zareagovať aj legislatívnou aktivitou a navrhnúť pozitívnoprávne riešenie celej situácie. Uvedené znamená, že problematika riešenia sporov v športe by mohla byť moderným spôsobom vyriešená legislatívnou aktivitou v prebiehajúcej príprave návrhu Nového zákona o športe. Práve o jej detailoch, o zámeroch či víziách v nadväznosti na problematiku riešenia sporov v športe má snahu pojednávať predkladaný príspevok.
Čítajte viac...

Anketa k návrhu zákona o športe splnila svoj účel

Potreba vytvorenia a následnej realizácie ankety k pripravovanému zámeru nového Zákona o športe vyplynula z niekoľko mesačnej práce pracovnej skupiny zloženej z odborníkov v rôznych oblastiach športu a práva. Nie však preto, aby sme zistili, čo vlastne potrebujeme zákonom upraviť, to vieme definovať a zhodnúť sa na tom pomerne presne, ale predovšetkým preto, aby sme sa uistili, či nami uvažované riešenia a kľúčové zámery sú v zhode s mienkou verejnosti, a to najmä tej športovej.

Čítajte viac...

ZÁKON č. 300/2008 Z.z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (stav k 25.1.2013)

Prinášame Vám úplné znenie zákona č. 300/2008 Z.z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov so zapracovaním poslednej novely zákonom č. 377/2014 Z.z., ktorý nadobudol účinnosť dňom vyhlásenia v Zbierke zákonov SR, t.j. 20. decembra 2014. Zákon  č. 300/2008 Z.z. bol zrušený zákonom č. 440/2015 Z.z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý nadobudol účinnosť 1.1.2016.
Čítajte viac...

Právo na ocenenie súhlasu športového klubu s prestupom športovca – niekoľko fiktívnych úvah?

Akýmsi „lightmotívom“ formulovania tohto krátkeho – na prax reagujúceho – príspevku je pohnútka autora ako člena Legislatívnoprávnej a etickej komisie Slovenského futbalového zväzu (ďalej len „LPaEK“) poukázať na možné praktiky športových klubov v podmienkach slovenského futbalu, ktoré by nemali existovať vôbec. Ak v rovine praxe skutočne existujú a nie sú iba fiktívne, natíska sa otázka, či si športové predpisy, ktoré ich umožňujú nevyžadujú nutnú zmenu, alebo či by pripravovaný „návrh Nového zákona o športe“ (ďalej len „NZOŠ“) nemal do tejto situácie zasiahnuť a normovať zakazujúcim spôsobom ich výskyt, ak to športové predpisy jednotlivých športov učiniť nedokážu.

Čítajte viac...

ŠPORTMagOff 

Z pohľadu spoločnosti sa na „šport“ dá pozrieť ako na vykonávanie dobrovoľnej voľnočasovej pohybovej aktivity ako náhrady za nevyhnutnosť telesne pracovať (šport pre zdravie) alebo ako na vykonávanie telesnej aktivity na takej úrovni majstrovstva, ktorá je atraktívna pre osoby, ktoré sa na tomto vykonávaní nepodieľajú (elitný šport). Cieľom použitia verejných prostriedkov na šport by mala byť maximalizácia pridanej hodnoty, ktorú šport prináša spoločnosti. Táto pridaná hodnota na Slovensku nie je jasne kvantifikovaná. Prevláda vnímanie športu z minulého storočia, to znamená primárne ako boj o medaily na medzinárodnej scéne. Šport ako predpoklad zdravia štát nevníma prioritne, o čom svedčí okrem iného aj vyučovanie telesnej výchovy na školách spôsobom, ktorý nevychováva mladých ľudí k pohybu, nekoordinované financovanie športu pre zdravie mnohými útvarmi štátnej správy a podobne. V elitnom športe napriek čiastočnému pokroku prevláda snaha štátu o riadenie jednotlivých športov, finančné nadhodnocovanie niektorých „tradičných“ športových odvetví (ktoré nezodpovedá ich domácemu a zahraničnému významu), viackoľajné financovanie z toho istého zdroja a pod.

Riešením môže byť presné kvantifikovanie pridanej hodnoty športu pre spoločnosť. Sledovať výstupné ukazovatele, ktorými sú napríklad počet obyvateľov, ktorí športujú pre zdravie, výsledky elitných športovcov s ohľadom na význam, aký majú pre domácu a zahraničnú verejnosť. Prostriedky z verejných zdrojov na centrálnej úrovni zlúčiť do jednej rozpočtovej kapitoly a ustanoviť ich správcu (napríklad Agentúru pre šport) s verejným kontraktom. Starostlivosť o jednotlivé športy prenechať národným športovým zväzom a odstrániť administratívne a legislatívne prekážky pre vykonávanie profesií v športe. Zákonom o športe definovať intervenciu štátu do športu na princípoch rovnosti prístupu a odstránenia informačnej nerovnosti.

Čítajte viac...

Oznámenie o príprave konferencie ŠPORT a PRÁVO 2014

Prinášame Vám oznámenie o konaní III. ročníka konferencie ŠPORT a PRÁVO, ktorá sa uskutoční 2. - 3. októbra 2014 (štvrtok, piatok) v Poprade, hotel Aquacity. Témy konferencie a ďalšie informácie o konferencii budú oznámené v najbližších týždňoch na stránkach UčPS a SFZ. 
Čítajte viac...
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený

Online prenos

Udalosti a podujatia

  • Žiadne udalosti