MINISTERSTVO ANI FOND DOTERAZ AKTÍVNE NEZVEREJNILI ČLENOV DOZORNEJ RADY FONDU NA PODPORU ŠPORTU, ROBÍME TAK AŽ VĎAKA INFOŽIADOSTI MY
Stanovisko k možnosti využívania dobrovoľníckej činnosti športovými organizáciami/klubmi II.
V rámci odbornej diskusie k téme dobrovoľníctva vyvstala otázka, ktorej zodpovedanie je podstatné pre využívanie dobrovoľníckej činnosti pri športovej činnosti, ktorú vykonávajú športové organizácie/kluby s právnou formou niektorej z obchodných spoločností.
EURÓPSKY DOHOVOR o informáciach o cudzom práve (otvorený na podpis v Londýne, 7. 6.1968)
Znenie dohovoru publikovaného pod číslom 82/1997 Z.z., redakčne spracovaného na stránke UčPS.
ZÁKON Slovenskej národnej rady zo 14.2.1991 č. 96/1991 Zb. o verejných kultúrnych podujatiach
Dohovor Rady Európy o ochrane jednotlivcov pri automatizovanom spracúvaní osobných údajov a Dodatkový protokol k dohovoru z 08.11.2001
Čítajte viac...Aký je zmysel existencie SFZ a prečo je dobré pre náš futbal ho spresniť v nových stanovách SFZ?!
TRESTNÝ PORIADOK, IV. ČASŤ - Vykonávacie konanie (stav k 1.2.2014)
Právne postavenie profesionálnych futbalistov pôsobiacich vo vybraných krajinách EÚ z hľadiska ich vnútroštátnej legislatívy
Po dlhých rokoch v minulom režime, kedy bol vo vrcholovom športe de iure štátom formálne deklarovaný amaterizmus, no de facto fungujúci tzv. skrytý profesionalizmus, existuje konečne opatrenie ústredného orgánu štátnej správy, ktoré potvrdzuje možnosť existencie legálnej profesie tzv. profesionálneho športovca i u nás.
Financovanie neštátneho školstva na Ústavnom súde Slovenskej republiky
Dňa 8.2.2012 podali poslanci Národnej rady Slovenskej republiky na Ústavný súd Slovenskej republiky návrh na začatie konania o súlade právnych predpisov, ktorého podstatou je financovanie neštátneho školstva na Slovensku.
Protokol č. 12 k Dohovoru o ochrane ľudských práv a základných slobôd
Text Protokol č. 12 k Dohovoru o ochrane ľudských práv a základných slobôd redakčne spracovaný na portáli UčPS.
Úvaha de lege ferenda: množina činností športového klubu je podnikaním, alebo obsolentná zákonná požiadavka zákonodarcu
Autor sa v príspevku snaží jasne preukázať, že legislatívna podmienka založenia športového klubu hovoriaca o tom, že tento musí byť založený za účelom iným ako podnikanie, nie je správna. Charakteristika a typizovaná systematika jednotlivých každodenných a opakujúcich sa činností športového klubu jasne napĺňa obsahové náležitosti inštitútu podnikania, a to dokonca v súlade so zákonom č. 513/1991 Z.z Obchodným zákonníkom. Prirodzene, netreba tu pojem či definíciu podnikania chápať v klasickom (iba ekonomickom) význame, ale možno s väčšou citlivosťou športovej oblasti vlastnou a toľkokrát deklarovanou. Pod prizmou uvedeného, korelácia uvedených a rozobratých činností via facti neguje spomenutú zákonnú požiadavku a posúva ju do roviny obsolentných.