Prekladač / Translator
  • enfrplitdehurusk
    Nástroj na preklad stránky do iného jazyka pomocou aplikácie Google Translator

Návrh zákona o športe pripravila pracovná skupina pod vedením Petra Sepešiho (poverený dekrétom ministra školstva), do ktorej navrhli ďalších odborníkov Ministerstvo školstva vedy výskumu a športu SR (p. Čambal), SOV (p. Chmelár), SFZ (p. Kováčik a p. Sepeši), SZĽH (p. Nemeček) a UčPS (p. Sepeši). Zloženie bolo flexibilne upravované podľa záujmu a znalosti ľudí, ktorí sa do procesu prípravy zapojili. Pracovná skupina bola v prvom štádiu prác rozdelená do 15 tímov, podľa tém navrhovaného zákona, ktoré viedli určení manažéri, ktorí mali zabezpečiť komunikáciu s členmi príslušného tímu a pripraviť návrh konceptu riešenia a právnej úpravy príslušnej témy.

  • Pôvodný (zrušený) ZÁKON č. 300/2008 Z. z. o organizácii a podpore športu - TU
  • INFORMÁCIE o PROJEKTE "Prípravy nového ZÁKONA o ŠPORTE"TU
    - spracoval koordinátor projektu Jaroslav Čollák
  • OSNOVA NÁVRHU nového zákona o športe (témy a zloženie tímov) - TU
  • ZÁKLADNÉ TÉZY nového ZÁKONA O ŠPORTE - TU
    - spracovali 
    Gábriš, Čorba, Hlivák, Sepeši, Rybánsky, Dedík; publikované v MagOff č. 1/2013
  • ZÁKLADNÉ VÍZIE a OPATRENIA nového zákona o športe - TU
  • POSLANIE, CIELE, OTÁZKY a RIEŠENIA návrhu zákona o športe - TU
  • ZÁKONY o ŠPORTE INÝCH ŠTÁTOV - TU
  • ANKETA k príprave návrhu zákona - 

    TU
  • VEREJNÉ DIŠPUTY k návrhu zákona - 

    TU
  • KONFERENCIE Šport a právo:
  • MEDZIREZORTNÉ PRIPOMIENKOVÉ KONANIE - TU
  • PREROKOVANIE návrhu zákona v NÁRODNEJ RADE SR
    • parlamentná tlač č. 1723 - TU
    • hlasovanie poslancov o návrhu zákona - TU
  • SCHVÁLENÉ ZNENIE ZÁKONA o ŠPORTE - TU
Nasleduje blogový výpis odborných príspevkov a stránok zaradených do kategórie - "Zákon o športe"

Osobitné východisko športu 1 - Iný pracovnoprávny vzťah

Prinášame prvé právne východisko, ktoré je dôvodom, pre ktorý sa na šport nevzťahujú niektoré dôležité všeobecné krízové opatrenia využívajúce úpravu zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti.

Ak majú športové organizácie, športoví zamestnanci a športové SZČO v čase "koronakrízy" získať obdobnú podporu zo strany štátu ako porovnateľné subjekty v iných spoločenských oblastiach, osobitosti športu si budú vyžadovať aj špeciálne opatrenia (oproti všeobecným).

O to viac, že šport nie je odvetvím, od ktorého sa očakáva tvorba ekonomického zisku (drvivá väčšina má právnu formu občianskeho združenia a takmer všetky subjekty sú priebežne "dotované" dotáciami, pôžičkami, darmi a príspevkami svojich podporovateľov a členov) a teda nemôžme očakávať ani to, že z lepších čias budú mať športové subjekty "zarobené či našetrené na horšie časy", pretože ich úlohou v spoločnosti je tvoriť úplne iné peniazmi nevyčísliteľné hodnoty.

Čítajte viac...

Jozef Mihál: Na tzv. balíček prvej pomoci majú nárok kluby aj profesionálni športovci

Miha__l_JozefPo tom, ako prijal Úrad verejného zdravotníctva SR zákaz hromadných podujatí športovej, kultúrnej, spoločenskej či inej povahy (10. marca 2020), boli prerušené alebo ukončené vrcholové súťaže kolektívnych športov. Reakciou klubov bolo aj ukončovanie zmlúv s profesionálnymi športovcami, či už boli v pozícii zamestnanca alebo SZČO.

Čítajte viac...

FAQ - koronavírus

UPOZORNENIE k používaniu odpovedí a právnych vzorov vytvorených UčPS a jej spolupracovníkmi:

Učená právnická spoločnosť – občianske združenie (ďalej len „UčPS”) prostredníctvom svojho webového sídla www.ucps.sk, predovšetkým v sekcii (i) „Implementácia Zákona o športe” a v časti (ii) „FaQ“ (otázky a odpovede) poskytuje verejné prístupnú internetovú platformu, kde členovia pracovnej skupiny, ktorá vytvorila návrh a napomáha implementácii zákona č. 440/2015 Z.z. o športe (ďalej aj „zákon o športe“) do praxe ale aj ďalší odborníci, prezentujú svoje osobné, alebo kolektívne odborné a vedecké názory predovšetkým k otázkam a problémom získaným na pracovných stretnutiach so zástupcami športových zväzov a ich členov alebo zaslaným širokou športovou verejnosťou. Cieľom je spoločné hľadanie, formulovanie a zdieľanie odpovedí a právnych riešení všeobecnej povahy.

Prezentované stanoviská sú odborným názorom členov pracovnej skupiny a nemusia byť vo vecnom, obsahovom, teoretickom alebo právnom súlade so stanoviskami a názormi poskytnutými inými osobami.

UčPS ako združenie združujúce právnikov viacerých právnických povolaní spolupracujúce s externými odborníkmi v oblasti športu a práva, neposkytuje komerčné právne služby, ale vytvára priestor pre zhromaždenie, zdieľanie, diskutovanie a rozvíjanie rozmanitých odborných a vedeckých právnych názorov a stanovísk.

Členovia pracovnej skupiny neumožňujú používať nimi zverejnené stanoviská na komerčné účely alebo namiesto komerčných právnych služieb. Ide výlučne o nezávislé odborné a vedecké názory, ktorých cieľom je podporiť znalostný manažment slovenskej spoločnosti nielen v oblasti športu.

Vzory právnych dokumentov zverejnené v sekcii „Implementácia zákona o športe“ - vzory dokumentov sú vytvorené ako formuláre preto v zverejnenej podobe nespĺňajú minimálne náležitosti Zákona o športe. Zmluvy, stanovy či iné vzory právnych dokumentov je potrebné podrobne dopracovať v závislosti od potrieb konkrétnych zmluvných strán, resp. členov športových organizácií, a splniť tak všetky podstatné náležitosti jednotlivých právnych dokumentov vyžadované zákonom o športe.


Čítajte viac...

Status profesionálnych športovcov v SR po novele zákona o športe účinnej od 1.2.2020

Príspevok analyzuje novelizáciu zákona o športe, účinnú od 1.2.2020. Cieľom predkladateľov novely bolo umožniť športovým subjektom „slobodnú“ voľbu medzi statusom výkonu závislej práce a statusom samostatne zárobkovo činnej osoby. Autor túto novelu podrobuje kritike a dospieva k záveru, že novela svoj cieľ nie je spôsobilá dosiahnuť, ba naopak, iba uložila ďalšie povinnosti tým (individuálnym) športovcom, ktorých zmluvné vzťahy doteraz neboli zákonom o športe podrobnejšie regulované.
Čítajte viac...

UčPS podala podnet na GP SR na posúdenie súladu novely zákona o športe s Ústavou SR

EU_lobizmusPrinášame Vám informáciu o tom, že dňa 20.03.2020 doručila UčPS na Generálnu prokuratúru Slovenskej republiky podnet na podanie návrhu generálneho prokurátora Slovenskej republiky podľa článku 125 ods. 1 písm. a) zákona č. 460/1992 Zb. Ústavy Slovenskej republiky na vyslovenie nesúladu ustanovení novely zákona o športe č. 6/2020 Z. z. s ústavou, s ústavnými zákonmi a s medzinárodnými zmluvami, s ktorými vyslovila súhlas Národná rada Slovenskej republiky a ktoré boli ratifikované a vyhlásené spôsobom ustanoveným zákonom.
Čítajte viac...

FAQ - voľby/športové organizácie

UPOZORNENIE k používaniu odpovedí a právnych vzorov vytvorených UčPS a jej spolupracovníkmi:

Učená právnická spoločnosť – občianske združenie (ďalej len „UčPS”) prostredníctvom svojho webového sídla www.ucps.sk, predovšetkým v sekcii (i) „Implementácia Zákona o športe” a v časti (ii) „FaQ“ (otázky a odpovede) poskytuje verejné prístupnú internetovú platformu, kde členovia pracovnej skupiny, ktorá vytvorila návrh a napomáha implementácii zákona č. 440/2015 Z.z. o športe (ďalej aj „zákon o športe“) do praxe ale aj ďalší odborníci, prezentujú svoje osobné, alebo kolektívne odborné a vedecké názory predovšetkým k otázkam a problémom získaným na pracovných stretnutiach so zástupcami športových zväzov a ich členov alebo zaslaným širokou športovou verejnosťou. Cieľom je spoločné hľadanie, formulovanie a zdieľanie odpovedí a právnych riešení všeobecnej povahy.

Prezentované stanoviská sú odborným názorom členov pracovnej skupiny a nemusia byť vo vecnom, obsahovom, teoretickom alebo právnom súlade so stanoviskami a názormi poskytnutými inými osobami.

UčPS ako združenie združujúce právnikov viacerých právnických povolaní spolupracujúce s externými odborníkmi v oblasti športu a práva, neposkytuje komerčné právne služby, ale vytvára priestor pre zhromaždenie, zdieľanie, diskutovanie a rozvíjanie rozmanitých odborných a vedeckých právnych názorov a stanovísk.

Členovia pracovnej skupiny neumožňujú používať nimi zverejnené stanoviská na komerčné účely alebo namiesto komerčných právnych služieb. Ide výlučne o nezávislé odborné a vedecké názory, ktorých cieľom je podporiť znalostný manažment slovenskej spoločnosti nielen v oblasti športu.

Vzory právnych dokumentov zverejnené v sekcii „Implementácia zákona o športe“ - vzory dokumentov sú vytvorené ako formuláre preto v zverejnenej podobe nespĺňajú minimálne náležitosti Zákona o športe. Zmluvy, stanovy či iné vzory právnych dokumentov je potrebné podrobne dopracovať v závislosti od potrieb konkrétnych zmluvných strán, resp. členov športových organizácií, a splniť tak všetky podstatné náležitosti jednotlivých právnych dokumentov vyžadované zákonom o športe.


Čítajte viac...

Volebný poriadok SFZ (úplné znenie účinné od 28.2.2020)

Prinášame Vám úplné znenie Volebného poriadku Slovenského futbalového zväzu schváleného konferenciou SFZ dňa 3.6.2016 v Bratislave s účinnosťou od 4.6.2016 v znení zmien a doplnení Volebného poriadku Slovenského Slovenského futbalového zväzu schváleného konferenciou SFZ dňa 28.2.2020 v Senci.
Čítajte viac...

Stanovy SFZ - úplné znenie (schválené konferenciou SFZ v Senci dňa 28.02.2020)

Prinášame Vám úplné znenie stanov Slovenského futbalového zväzu (HTML verzia) schválených konferenciou SFZ dňa 3.6.2016 v Bratislave, v znení zmien a doplnení schválených konferenciou SFZ dňa 18.11.2016 v Poprade, v znení zmien a doplnení schválených konferenciou SFZ dňa 31.03.2017 Senci, v znení zmien a doplnení schválených konferenciou SFZ dňa 29.06.2017 v Poprade, v znení zmien a doplnení schválených konferenciou SFZ dňa 02.02.2018 v Senci, v znení zmien a doplnení schválených konferenciou SFZ dňa 01.03.2019 v Poprade, v znení zmien a doplnení schválených konferenciou SFZ dňa 27.06.2018 v Senci a v znení zmien a doplnení schválených konferenciou SFZ dňa 28.02.2020 v Senci.
Čítajte viac...

Ako Pellegriniho vláda vylúčila odbornú verejnosť z prijímania zákonov

29. mája 2019 urobila vláda nenápadnú zmenu v Legislatívnych pravidlách vlády SR, ktorá sa dnes javí ako účelová, lebo umožnila špekulatívny postup pri prijímaní zákonov navrhovaných poslancami Národnej rady SR, ktorým bolo možné "vyradiť" z legislatívneho procesu expertov ministerstiev i ostatné povinne pripomienkujúce subjekty vrátane GP SR či NKÚ, ako aj Legislatívnu radu vlády SR.

Samozrejme, že tento postup bol využitý najmä či výhradne pri návrhoch zákona od koaličných poslancov.

Viac sa môžete dozvedieť z rozhovoru Róberta Kotiana s členmi UčPS Ladislavom Križanom a Petrom Sepešim. 

Čítajte viac...

Voľby do NR SR 2020 (II.) - Volebné programy politických strán o športe sú pokrokom v porovnaní s minulosťou

Na rozdiel od predchádzajúcich volebných programov treba priznať, že tentoraz si viaceré strany dali oveľa viac záležať na tejto kapitole volebnej ponuky. Prekvapením sú rozsiahle pasáže venované športu vo volebných programoch strany Sme rodina a Obyčajných ľudí a nezávislých osobností – prekvapením najmä preto, že ich predstavitelia sa v uplynulom volebnom období nezvykli kompetentne vyjadrovať k tejto problematike. Naopak strany, ktoré mali pod palcom slovenský šport v uplynulom desaťročí, majú buď vyslovene kratučký volebný program (SNS), alebo sa ho nemožno dopátrať (Smer-SD). Zhrnutia programov relevantných politických strán v oblasti športu uvádzame v poradí podľa volebných čísel strán.
Čítajte viac...
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
  • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený

Online prenos

Udalosti a podujatia

  • Žiadne udalosti