Prekladač / Translator
  • enfrplitdehurusk
    Nástroj na preklad stránky do iného jazyka pomocou aplikácie Google Translator
    

Európsky parlament bojuje proti nekalím praktikám pri inzercii na internete NEPREČÍTANÉ 

     
    Článok bol nastavený ako .
    15.11.2010Spracoval: Ondrej Vaňovič
    PencilPridaj
    Pre využívanie tejto funkcie musíte byť prihlásený.
    PencilPošli PencilTlač
    TÉMATICKÉ OBLASTI: Ochrana spotrebiteľa
    Výbor EP

    Výbor EP pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa tento týždeň prijal správu o dôsledkoch reklamy na správanie spotrebiteľa. Tá sa zameriava na ochranu užívateľov internetu pred „doternými“ novými internetovými technológiami.

    Francúzsky europoslanec Philippe Juvin, ktorý prišiel s návrhom pozície Parlamentu v tejto otázke povedal, že nadmerne zaťažujúce praktiky ako behaviorálna a cielená reklama- teda taká, ktorá pracuje s údajmi o správaní užívateľa na internete a podľa toho vyhodnocuje „vhodný“ typ reklamy, o ktorú by mohol mať konzument záujem- vytvára nové problémy, ktoré ale v súčasnosti európska legislatíva nerieši a je preto potrebné sa tým zaoberať. Zákonodarcovia z výboru EP pre ochranu spotrebiteľa preto Komisiu vyzvali, aby vyhodnotila súčasné zákony v tejto oblasti a podľa možnosti ich doplnila a vylepšila.

    Ochrana údajov

    Juvin podčiarkol, že zákonodarcovia chcú zakázať určité praktiky, ktoré sú obzvlášť dotieravé- vrátane takzvaných „robotov“ na službe Google Gmail, ktoré sú schopné zoskenovať osobnú poštu užívateľa na tomto konte a podľa jeho kľúčových slov mu vyhľadať a automaticky vygenerovať cielenú reklamu.

    Ďalšie kontroverzné techniky na vytvorenie reklamy „šitej na mieru“ pre jednotlivých spotrebiteľov zahŕňajú získavanie informácií od sociálnych sietí ako Facebook a „geolokačné“ služby cez mobilné telefóny pripojené na internet.

    Správa tvrdí, že tieto praktiky predstavujú „útok na ochranu súkromia v prípade, že v sebe zahŕňajú sledovanie jednotlivcov“ cez takzvané „cookies“ či filtrovanie ich profilov.

    Behaviorálna a skrytá reklama

    Zákonodarcovia tiež navrhujú, že tieto nové techniky a spôsoby inzercie by mali byť jasne označované a mali by varovať, že ide o behaviorálnu reklamu. Rovnako podporujú aj kontrolu rôznych fór moderátormi, keďže by sa na nich mohla nachádzať skrytá reklama - a to najmä na fórach diskutujúcich o kvalite služieb ako napríklad hotelov a ubytovania. Tie by totiž mohli nielen zmiasť a oklamať užívateľa, ale zároveň „jedným kliknutím“ zruinovať povesť určitej spoločnosti.

    Plenárne zasadnutie Parlamentu, na ktorom sa bude hlasovať o tejto oblasti je stanovené na december roku 2010.


    Zdroj: www.euractiv.sk

    Komentáre
    Buďte prvý/á, kto napíše svoj komentár…
    Komentáre sú dočasne prístupné len pre registrovaných používateľov. V prípade, ak máte záujem pridať komentár k článku, prihláste sa (zeregistrujte sa).
    Prihlásenie
    Pre pridanie komentáru sa musíte prihlásiť…
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený

    Online prenos

    Udalosti a podujatia

    • Žiadne udalosti
    MailPošlite svoj príspevok

    Zaslanie odborného príspevku na zverejnenie na portáli UčPS

    Podmienky zverejnenia