Prekladač / Translator
  • enfrplitdehurusk
    Nástroj na preklad stránky do iného jazyka pomocou aplikácie Google Translator
    

Komisia žiada od Googlu ústupky a ponúka zmier NEPREČÍTANÉ 

     
    Článok bol nastavený ako .
    25.05.2012EurActiv.sk
    PencilPridaj
    Pre využívanie tejto funkcie musíte byť prihlásený.
    PencilPošli PencilTlač

    Komisár pre hospodársku súťaž Joaquín Almunia oznámil, že ak spoločnosť Google, ktorá ovláda dve tretiny trhu s informačnými technológiami, bude súhlasiť s určitými ústupkami, Európska komisia (EK) uzavrie svoje vyšetrovanie.

    To sa týka podozrenia zo zneužívania dominantného postavenia na trhu a porušovania pravidiel hospodárskej súťaže. EK spustila vyšetrovanie na jeseň 2010 po opakovaných sťažnostiach na jej údajné neférové konanie zo strany konkurenčných firiem, vrátane ďalšieho IT gigantu Microsoftu.

    Komisár Almunia v pondelok (21.5.) uviedol, že „spoločnosť Google opakovane vyjadrila vôľu k diskusii“. Komisia preto navrhla, že ak Google príjme ústupky v oblasti internetového vyhľadávania, svoje vyšetrovanie zastaví.

    Ak nebude súhlasiť, podľa pravidiel hospodárskej súťaže jej hrozí pokuta až do výšky 10 % celosvetových tržieb. Momentálne má Google niekoľko týždňovú lehotu na predloženie relevantných návrhov ústupkov.

    Štyri problémy

    „Dúfam, že Google svoju príležitosť využije a naše obavy rýchle rozptýli,“ dodal Almunia.

    Obavy EK sa týkajú štyroch oblastí postupov spoločnosti:

    • Vo svojich všeobecných výsledkoch vyhľadávania na internete Google zobrazuje odkazy aj na svoje vlastné vertikálne vyhľadávacie nástroje, a to odlišne než pri odkazoch konkurentov, čo by ich mohlo v konečnom dôsledku znevýhodniť;
    • Google môže kopírovať originálny materiál z konkurenčných webstránok (napríklad hodnotenia užívateľov cestovateľských služieb či reštauračných zariadení) a používať ich bez predchádzajúcej autorizácie na vlastných stránkach, čo znevýhodňuje konkurenciu pri investovaní do tvorby vlastného obsahu;
    • Dohody medzi Googlom a partnermi na stránkach, na ktoré Google poskytuje reklamné vyhľadávanie, čo môže potenciálne ovplyvniť reklamné služby predávané napríklad online obchodmi či časopismi;
    • Obmedzenia, ktoré Google zaviedol pre prenosnosť online vyhľadávacích reklamných kampaní zo svojej platformy AdWords na platformy konkurentov.
    Tlačové oddelenie firmy vo svojej reakcii uviedlo, že vedenie „ešte len teraz začalo prechádzať argumenty Komisie“.

    Čítajte viac na EurActiv.sk

    Zdroj: EurActiv.sk

     

    Komentáre
    Buďte prvý/á, kto napíše svoj komentár…
    Komentáre sú dočasne prístupné len pre registrovaných používateľov. V prípade, ak máte záujem pridať komentár k článku, prihláste sa (zeregistrujte sa).
    Prihlásenie
    Pre pridanie komentáru sa musíte prihlásiť…
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený
    • Pre využívanie týchto funkcií musíte byť prihlásený

    Online prenos

    Udalosti a podujatia

    • Žiadne udalosti
    MailPošlite svoj príspevok

    Zaslanie odborného príspevku na zverejnenie na portáli UčPS

    Podmienky zverejnenia